نماینده پارلمان اوکراین با اشاره به سخنان زلنسکی برای جمع‌آوری نیروی تازه، گفت که این کشور پول انجام این کار را ندارد.

یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده پارلمان اوکراین تاکید کرد که کی‌یف پول کافی برای گردآوری نیم میلیون سرباز و اعزام آن‌ها به جنگ را ندارد.

 براساس گزارش ریانووست، این مقام اوکراینی افزود: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور کمی اشتباه کرد، برای بسیج ۵۰۰ هزار نفر نیاز به نیم میلیارد گریونی (واحد پول اوکراین) نیست، بلکه طبق اعدادی که در اختیار داریم بیش از آن است، البته ما چنین پولی نداریم.

او خاطرنشان کرد: بودجه دفاعی برای سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳، ۳۰۰ میلیارد گریونی (هشت میلیارد دلار) کاهش یافته است. مشخص است که چنین مبلغی وجود ندارد، بقیه شرکا نیز بودجه لازم برای این کار را تامین نخواهند کرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ۱۹ دسامبر برگزار شد، ولودیمیر زلنسکی برای اولین بار موضوع گردآوری را که در مقیاس وسیع در اوکراین برگزار می‌شود، اعلام کرد. او گفت که ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین از او خواسته است که این کار را انجام دهد.

 سرگئی رحمانین، یکی از اعضای کمیته امنیت ملی اوکراین اشاره کرده بود که گردآوری نیرو در اوکراین برای جبران خسارات در جبهه جنگ افزایش خواهد یافت.

پیش از این اولکساندر ولکوف فرمانده یکی از گردان‌ها از تیپ ۲۴ مکانیزه ارتش اوکراین در این باره گفت: یگان‌های ما کم‌کار هستند و ما به جوانان زیر ۴۰ سال و با انگیزه نیاز داریم.

مقامات اوکراینی اذعان کرده‌اند که میانگین سنی سربازان در جبهه افزایش یافته است. ولکوف با تایید این موضوع گفت که ۴۰ درصد یگان او ۴۵ سال و بالاتر هستند و آن‌هایی که ۲ سال در جبهه بوده‌اند خسته شده‌اند اما به دلیل کمبود نیروهای جدید، هنوز امکان جایگزینی آن‌ها مقدور نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اون موقع که بدستور اربابت داشتی عمل میکردی و روسا رو قتل و شکنجه میکردی باید فکر اینجاهاش رو هم میکردی
آخرین اخبار