رئیس جمهور روسیه از تقویت بنیه دفاعی کشورش به ویژه در حوزه نیروی دریایی خبر داد.

گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرز‌های روسیه اصلی‌ترین دلیل آغاز جنگ اوکراین محسوب می‌شود. عداوت غرب با مسکو و عدم توجه به امنیت ملی روسیه باعث شده است که کرملین چاره‌ای جزء تقویت نظامی خود در برابر آمریکا و متحدانش نداشته باشد. 

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد مسکو نیروی دریایی خود را در تمامی جهات استراتژیک تقویت خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: ما به طور قطع تمامی برنامه هایمان برای ساخت کشتی را اجرایی خواهیم کرد و از جنبه کیفی نیروی دریایی ما در تمامی جهات استراتژیک تقویت شده و در تمامی اقیانوس‌های جهان حضور خواهد داشت. 

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: به زودی ناوشکن دریادار گلوکو به ناوگان شمال خواهد پیوست. به طور همزمان کشتی جنگی نارو فومینسک و مین یاب لف چرناوین به ناوگان دریای بالتیک برای حفاظت از مرز‌های غربی کشور ملحق خواهند شد. 

روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین در حال تقویت بینه دفاعی به ویژه نیروی دریایی مدرن خود است. این کشور به دلیل شرایط ژئوپلوتیک ویژه‌ای که دارد با مناطق دریایی گسترده‌ای از شرق آسیا تا دریای سیاه و دریای بالتیک هم مرز است و همین موضوع باعث شده مسکو به فکر تقویت بازدارندگی خود در برابر دشمنانش باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار