سبقت راننده خودروی سواری از سمت راست یک کامیون سبب وقوع یک عمر معلولیت و خانه نشینی وی شد. 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: موارد خاصی در رانندگی همچون سبقت گرفتن از سمت راست می‌تواند جان خود ما، فرزندان و سایر رانندگان را با خطر مواجه و یک عمر پشیمانی به همراه آورد که متاسفانه این عمل اشتباه آن هم در سرعت‌های بالا می‌تواند حادثه ساز باشد.

سرهنگ علی رضایی با اشاره به وقوع تصادفی در یکی از محور‌های استان که منجر به فلج اندام‌های حرکتی و خانه نشین شدن سرپرست یک خانواده شده و این فرد هم اکنون تنها از یک زندگی نباتی برخوردار است، افزود: این فرد هنگام رانندگی با یک کامیون مواجه شد که به سبب وجود برخی عوارض و خرابی‌های جاده از منتهی الیه سمت چپ در حال تردد بود و زمانی که راننده این کامیون به این فرد برای عبور از سمت چپ راه نداد. 

وی افزود: او از سمت راست تریلر سبقت گرفت و درست همین لحظه راننده کامیون به سمت راست متمایل شد و این باعث شد خودروی سواری بین چرخ‌های کامیون له و این فرد شدیدا مصدوم و در نهایت یک عمر فلج و خانه نشین شود.

سرهنگ رضایی تصریح کرد:: بنا به بررسی‌ها متاسفانه برخی رانندگان ناوگان باربری به خصوص در راه‌های یک طرفه، سمت چپ جاده را در نظر می‌گیرند و بدون اینکه به خودرو‌های پشت سر توجه کنند ادامه مسیر می‌دهند و همچون این حادثه دردناک باعث وقوع تصادفات و خسارت‌های مالی و جانی برای خود و دیگران می‌شوند.

این مسئول حوزه ترافیک با اشاره به اینکه سبقت باید همواره از سمت چپ وسیله نقلیه جلویی صورت بگیرد، بیان کرد: در صورتی که راننده جلویی قصد گردش به چپ را داشته باشد و یا اینکه مسیر بزرگراه و دارای عرض وسیع باشد و با خطوط مقطع خط کشی شده باشد و دارای لاین‌های کندرو و تندرو باشد باز هم مجاز به سبقت از سمت راست نیستیم و در صورت لزوم این کار باید با احتیاط کامل و علامت دادن به خودروی جلویی و خودرو‌های عقب صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
قلدر جادها
آخرین اخبار