دیدن و دیده شدن کاربران ترافیکی، راهکار‌ی برای پیشگیری از تصادفات

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: یکی از راهکار‌های پیشگیری از تصادفات، دیدن و دیده شدن کاربران ترافیکی است.

سرهنگ خوشوقت گفت: نوع رفتار ما در رابطه با تصمیم گیری سایر رانندگان بسیار تاثیر گذار است؛ یعنی ما به عنوان کاربر ترافیکی، چه عابر باشیم و چه راننده، باید خوب ببینیم و خوب از سوی سایر رانندگان دیده شویم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از چراغ راهنما در گردش ها، لازم و ضروری است، افزود: تمامی علائم راهنمایی و رانندگی به رانندگی خوب و تصمیم گیری درست راننده مقابل کمک می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان، تصریح کرد: از دیگر مواردی که به بهتر دیده شدن کمک می‌کند، نداشتن نقص فنی در خودرو است و خودرو‌هایی دارای نقص فنی به هیچ وجه نباید تردد کنند؛ زیرا تردد اینگونه خودرو‌ها در محور‌های درون و برون شهری باعث وقوع تصادف می‌شود.

وی تاکید کرد: برابر ماده یک آئین نامه راهنمایی و رانندگی در شب‌ها باید چراغ‌های خودرو روشن باشد و با توجه به اینکه از غروب تا طلوع خورشید شب محسوب می‌شود؛ لذا روشن بودن چراغ خودرو در این بازه زمانی لازم است.

سرهنگ خوشوقت، گفت: برابر آئین نامه باید از نور سفید در جلوی خودرو و از نور قرمز رنگ در عقب خودرو استفاده شده و از سایر چراغ‌هایی که صرفا جنبه تزئینی داشته استفاده نشود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از لوازم تزئینی غیر استاندارد باعث ایجاد تصادف خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص نور خودرو‌ها نیز باید به نحوی باشد که وسیله نقلیه از فاصله ۱۵۰ متری به راحتی قابل رویت باشد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان، نصب شبرنگ بر روی بدنه وسایل نقلیه سنگین و موتورسیکلت‌ها و وانت‌ها را عامل مهم در خوب دیده شدن این دسته از وسایل نقلیه برشمرد و افزود: هر بیشتر ببینیم و هر چه بیشتر دیده شویم، خطر بروز تصادف کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.