مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خوزستان جزو نخستین مناطق کشور است که برداشت گندم و کلزا در آن آغاز می‌شود. به همین علت مکاتبات اولیه با دستگاه‌های مرتبط خرید تضمینی در دست اقدام است.

امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به منظور برنامه ریزی، آمادگی و فراهم سازی تمهیدات و اتخاذ تدابیر در خصوص اقدامات عملیات قبل از خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نخستین جلسه در این ارتباط با حضور معاونین، مدیران این اداره کل برگزار شد.

او با اشاره به نقش خوزستان در تامین ۲۰ درصد از گندم کشور می گوید: از آن جایی که این استان جزو نخستین مناطق کشور است که برداشت گندم و کلزا در آن آغاز می‌شود، نیازمند برنامه ریزی دقیق و جامعی برای این مهم بوده که در همین زمینه مکاتبات اولیه با دستگاه‌های مرتبط و مشاورین خرید تضمینی در دست اقدام قرار دارد.

به گفته او خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان در یک بازه‌ی زمانی ۴۰ روزه انجام می‌شود و همین موضوع باعث متفاوت بودن این استان با سایر استان‌ها و حساسیت دو چندان آن می‌شود.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم بتوانیم به مانند سال‌های گذشته برگ زرین دیگری در حوزه خرید گندم به افتخارات خوزستان بیفزاییم

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.