مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل از اجرای طرح جهش تولید در سطح ۸۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار مغان خبر داد.

مهدی افتخاری گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها به صورت مشارکتی توسط سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل افزود: امسال در مجموع ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اردبیل در قالب طرح جهش تولید زیرپوشش قرار خواهد گرفت که ۸۰ هزار هکتار از این طرح در شهرستان بیله‌سوار اجرایی می‌شود و تاکنون ۵۳ هزار هکتار کشت قراردادی توسط زارعان منطقه انجام شده است.

به گفته او، در راستای این طرح ۲۶ کارشناس مرتبط با حوزه کشاورزی و ۱۰ کارشناس جهاد کشاورزی استان اردبیل همکاری دارند.

افتخاری از  شناسایی ۳۰۰ طرح آماده جهت حمایت در بیله‌سوار مغان خبر داد و افزود: طی سال‌های اخیر ۴۲۰ طرح در بیله‌سوار اجرایی شده و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: ۱۱ درصد اراضی دیم کشاورزی کشور در استان اردبیل قرار دارد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این راستا اقدامات خوبی در استان در دست اجرا دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل با قدردانی از مشارکت بانک ملی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان در طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان اظهار کرد: این ستاد آمادگی لازم برای همکاری در بخش‌های عمرانی شهرستان و طرح‌های عدالت آموزشی و ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی در منطقه را دارد.

افتخاری افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای ساخت مدارس از آغاز فعالیت حدود ۱۲۰ مدرسه و مرکز آموزشی عمدتا در مناطق روستایی استان اردبیل ساخته است.

او با اشاره به این که توانمندسازی گروه‌های مردمی اصلی‌ترین وظیفه این ستاد است، گفت: نیازمند همکاری جدی بانک‌ها در ارائه و پرداخت تسهیلات هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.