هشدار وزش تند باد در آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار نارنجی، از وزش باد شدید تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت، از امروز شنبه در استان خبر داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی و پیرو هشدار سطح زرد و با توجه به تقویت فعالیت سامانه، بارش باران و برف و وزش باد شدید تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت، تا روز دوشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود.

به گفته حمیده مطیعی زمان شروع مخاطره بارش باران و برف و وزش باد در مناطق کوهستانی کولاک برف، مه گرفتگی و کاهش دید؛ شنبه دوم دی ماه است  و منطقه اثر بارندگی نیمه جنوبی و تا حدودی مرکز استان و منطقه اثر وزش باد، کلیه مناطق استان خواهد بود.

وی افزود: بر اثر این مخاطره، احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و معابر، احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تندباد وجود دارد.

در این شرایط از سوی کارشناس هواشناسی استان آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی، محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه کاره و عدم توقف در مجاورت درختان فرسوده، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

مطیعی در زمینه میزان در شبانه روز گذشته نیز گفت: در ۲۴  ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در شهرستان پیرانشهر با نزدیک به ۲۶ میلی متر گزارش  شده است و در ارومیه میزان بارش‌ها به نیم میلی متر رسید.

بر اساس اعلام کارشناس هواشناسی استان  در این مدت تکاب و ماکو  با چهار درجه زیر صفر سردرترین شهر‌های استان بودند و نقده با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.