تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و هشدار نارنجی صادر کرد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی به ویژه در نیمه جنوبی و مرکز استان هشدار نارنجی صادر و اعلام کرد:  پیرو هشدار سطح زرد شماره یک و با توجه به تقویت فعالیت بارشی، بارش باران (در ارتفاعات و نقاط سردسیر برف) همراه با وزش باد گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام هواشناسی استان زمان شروع مخاطره از بعد از ظهر روز یکشنبه پنجم فروردین در کلیه مناطق با تاکید بر نیمه جنوبی و مرکز استان است و تا اوایل وقت فردا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

برپایه اعلام کارشناسان در این شرایط بارش باران با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد در مناطق کوهستانی بااحتمال وقوع بهمن، مه گرفتگی و کاهش دید دور پیش بینی می‌شود.

در اثرفعالیت این سامانه لغزندگی و آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها، کاهش دید و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای دور از انتظار نیست.

در این شرایط آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و ستادهماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای بویژه گردنه‌های کوهستانی خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.