رایزن پیشین فرهنگی ایران در لبنان گفت: شهروندان مصری قرص نان‌هایی را از لای شکاف دیوار‌ها به دست فلسطینیان می‌رسانند.

عباس خامه‌یار، رایزن پیشین فرهنگی ایران در لبنان در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در واکنش به صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل متحد که گفته ۷۰ روزه منتظریم تا اسرائیل یک گذرگاه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه باز کند، گفت: این صحبت رسوایی برای سازمان ملل و تمام کشور‌هایی است که عضویت سازمان را دارند. سازمان ملل به دنبال اجازه برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به فلسطینیان است، که با وجود ۷۰ روز چنین اجازه‌ای داده نشد. طبیعتاً رژیم جنایتکار اسرائیل این اجازه را نخواهد داد.

خامه‌یار در پاسخ به این سوال که سازمان ملل می‌تواند از ظرفیت نیرو‌های چند ملیتی خود استفاده کند، تا از طریق مسیر‌های هوایی کمک‌ها را به دست مردم فلسطین برساند؟ چون الان صحبت از قحطی در غزه است، توضیح داد: بله، الان شهروندان مصری قرص نان‌هایی را از لای شکاف دیوار‌ها به دست فلسطینی‌ها می‌رسانند. یعنی قاچاقی غذا به دست مردم فلسطین می‌رسد. سازمان ملل اگر بخواهد می‌تواند کمک ارسال کند، ولی آمریکایی‌ها نگذاشتند.

رایزن پیشین فرهنگی ایران در لبنان با بیان اینکه به اذعان کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی اتفاق ۷ اکتبر شکست غیرقابل پیش‌بینی برای اسرائیل بود، تصریح کرد: جولان اسرائیل برای اشغال فلسطین از سال ۱۹۴۷ آغاز شد. رژیم صهیونیستی سالیان سال است که نقش اول سرکوبگری را ایفا می‌کند. 

به گفته وی، اگر آمار حماس و جهاد اسلامی درباره میزان تلفات اسرائیلی‌ها را در کنار آمار صهیونیست‌ها بگذاریم، نشان می‌دهد چه ضرباتی بر پیکر اسرائیل وارد شده است. به اعتقاد کارشناسان، باید آمار اسرائیلی‌ها درباره میزان تلفات خودشان ده برابر درنظر بگیریم. آن‌ها در طول عملیات ۶۰ روزه طوفان‌الاقصی برای آزادی ۱۶۰ نفر [از اسرای اسرائیلی] حدود ۱۱ هزار کشته و مجروح برجای گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۱۹ ۰۲ دی ۱۴۰۲
امروزه از ملت قهرمان مصر که زمانی سردمدار نهضت جهانی بر ضد اسراییل بود پیشتر از این انتظار میرود لااقل نه به خاطر انسانیت بلکه به خاطر عربیت هم که شده می توانند خیل جمعیتی را سوی مرزهای سرزمین های اشغالی روانه و به فریاد عربیت که اینک در حال برباد رفتن است برسند
آخرین اخبار