موسس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی گفت: در آفریقای جنوبی قتل ۱۶ هزار انسان و تخریب ۵۰ هزار خانه که در فلسطین رخ می‌دهد، سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی، موسس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق درباره تبعیض نژادی که الان علیه فلسطینیان بکار گرفته می‌شود، در مقایسه با این تبعیض در آفریقای جنوبی گفت: اینکه در مدت پنجاه و هفت روز ۱۶ هزار انسان را به قتل برسانی، ۵۰ هزار خانه را از بین ببری، بیش از ۴۵ هزار مجروح برجای بگذاری و تمام سیاستت کوچاندن نسل فلسطینیان به سرزمین‌های دیگر باشد، هیچ وقت در آفریقای جنوبی سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این ادعا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک مثلث شوم شکل گرفته بود، که یک ضلع آن ایران زمان شاهنشاهی، ضلع دیگر آن رژیم آپارتاید (تبعیض نژادی) در آفریقای جنوبی و ضلع دیگر مثلث رژیم آپارتاید اسرائیل بود، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ضلع اول مثلث از بین رفت. آن زمان که در آفریقای جنوبی بودم، کسی را دیدم که در پاریس به خدمت حضرت امام رسیده بود و پرسیده بود که اگر شما در ایران پیروز شدید و بر رژیم شاه فائق آمدید، رابطه‌تان با آفریقای جنوبی چگونه خواهد بود؟ امام بلافاصله جواب داد رابطه‌مان را با آفریقای جنوبی قطع می‌کنیم.

موسس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی گفت: بعد از انقلاب هم رابطه‌مان با دو کشور اسرائیل و آفریقای جنوبی قطع شد؛ تا اینکه در سال ۱۹۹۴ رنگین پوستان‌ها در کشورشان پیروز شدند و برای اولین‌بار در آفریقای جنوبی صف‌های ۴ کیلومتری برای رای‌دهی مردم تشکیل شد. اگرچه ضلع دوم آن مثلث شوم با رای مردم از بین رفت، ولی جهان همچنان منتظر از بین رفتن ضلع سوم (اسرائیل) است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه اگرچه آپارتاید در آفریقای جنوبی با انتخاب مردم و دیکتاتوری در ایران با رای و نظر مردم به پایان رسید، ولی در اسرائیل صحبت از رای و انتخاب مردم نیست و جواب هر حق‌طلبی آتش و گلوله است، تصریح کرد: بله، اگر میزان آپارتاید در آفریقای جنوبی به توان ۱۰۰ شود، می‌شود همان آپارتایدی که در اسرائیل شاهدش هستیم. اگرچه در آفریقای جنوبی رنگین‌پوست‌ها در منطقه خاصی زندگی می‌کردند، اما نسل‌کشی آن‌ها را شاهد نبودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار