استاندار کردستان گفت: امروزه امید استان و کشور به شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان نخبه است.

اسماعیل زارعی کوشا در آیین تجلیل از نخبگان دانش‌آموزی استان اظهار کرد: فرزندان این مرزبوم برای اول شدن در بالاترین سطوح چیزی کم ندارند هرچند کمبود امکانات در این استان قابل انکار نیست، اما استان دارای استعداد‌ها و اراده‌های کم نظیر است.

استاندار کردستان گفت: امید استان و کشور به شکوفایی استعداد‌های جوانان و نوجوانان نخبه است و این امانت بزرگ جامعه، خانواده‌ها و فردای این کشور در دستان مجموعه آموزش و پرورش و معلمان قراردارد، بنابراین امیدواریم با بکارگیری تمامی توان، ابتکار و خلاقیت شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت مفاخر برجسته در عرصه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، خطاب به دانش آموزان یادآور شد: یکی از این مفاخر شهید سلیمانی است، جدا از تعریف و تخریب رسانه‌های داخلی و خارجی، این شخصیت برجسته تاریخ ایران زمین را به درستی بشناسید که چگونه جهان و منطقه را از لوث وجود گروه تروریستی داعش پاک کرد.

زارعی کوشا در ادامه، اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغات، چشم‌انداز‌های زیبا، کوهستان‌های کم نظیر، رودخانه‌های خروشان و پتانسیل گردشگری اورامانات را از جمله ظرفیت‌های استان نام برد و گفت: بالاتر از این ظرفیت‌ها، استعداد جوانان و نوجوانان این استان در عرصه‌های ورزشی، هنری و علمی است.

جوانان نخبه امروز، پیشران توسعه فردا

استاندار کردستان افزود: با وجود مواهب طبیعی و غیر طبیعی و موهبت‌های الهی که خداوند به این منطقه عطا کرده، کردستان سرشار از ظرفیت‌های بی نظیری است که مهمترین آن استعداد‌های درخشان و‌منابع انسانی این دیار است.

وی اظهار کرد: استان کردستان در حرکت رو به جلو مسیری را آغاز کرده که در این مسیر همه کشور به ویژه دولت، توجه ویژه‌ای به این استان معطوف کرده تا با سرعت و قوت مسیر پیشرفت را طی کند.

زارعی کوشا ادامه داد: عنایت ویژه دولتمردان به کردستان، رسالت همه ما را در این استان دوچندان کرده هرچند در هرجای کشور که باشیم نسبت به آنچه که هستیم و آنچه که قرار است باشیم، باید آگاهانه عمل کنیم تا خلاف هدف، حرکت نکنیم لذا این امر نیازمند نگاه مجهز به بصیرت و جهان بینی و دوره شناسی است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه کشور علاقه‌مند که کردستان به سرعت پیشرفت کند، افزود: کردستان جزو معدود استان‌هایی است که دو فرودگاه دارد و همچنین به خط ریلی وصل شده است و در پیگیری پروژه‌های نیمه تمام جزو استان‌های اول است و مشکلاتی که سال‌ها بر زمین مانده و بلا تکلیف بود اکنون به لطف الهی یکی پس از دیگری مرتفع می‌شود.

در این نشست از تعدادی از دانش آموزان نخبه فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.