استاندار کردستان:

ساخت و ساز‌های غیر مجاز کنترل شود

زارعی کوشا بر فرهنگ‌سازی و تدوین برنامه جامع برای جلوگیری از وقوع و گسترش ساخت و ساز‌های غیر مجاز، تاکید کرد.

استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: یکی از اقشار فرهیخته جامعه که سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند، جامعه مهندسین هستند.

اسماعیل زارعی کوشا  افزود: این قشر علم و دانش حوزه مهندسی خود را به صورت عملی و علمی در زندگی مردم بر اساس نیاز‌های سکونت شهری و بافت روستایی پیاده می‌کنند و در توسعه استان بسیار تاثیر گذار هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۹ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی، گفت: تعامل و مشارکت دستگا‌های عمرانی، مجموعه شهرداری‌های استان و دستگاه خدمات رسان با اعضای سازمان نظام مهندسی در راستای هم افزایی و تبادل افکار ضروری است.

استاندار کردستان انباشتگی مسئله را مشکل اصلی استان برشمرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات در زمان خود تعیین تکلیف نشده اند که باعث نارضایتی مردم وانباشتگی مسائل شده است.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت کنترل ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان، تاکید کرد: نظارت بر این معضل که تبدیل به رویه شده، نیازمند فرهنگ سازی است و با توجه به شرایط استان و دغدغه‌هایی که در زمینه ارتقاء کیفیت ساخت و ساز‌ها و تامین امنیت شهروندان وجود دارد ضروری است تدوین برنامه‌ای جامع به عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرا گیرد.

وی با بیان اینکه کردستان به نسبت جمعیت رتبه اول بیشترین متقاضی تاییدشده مسکن ملی در کشور را دارد، تصریح کرد: حدود ۱۹۰ هزار نفر متقاضی طرح مسکن ملی در کردستان هستند که نسبت به جمعیت استان در رتبه نخست کشور قرار داریم البته از این تعداد حدود ۸۰ هزار نفر تایید نهایی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.