دبیر شورای مشاوران وزرای دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران کشور:

فقط ۳۰ درصد قوانین ایثارگری اجرا شده است

رحیمی نسب گفت: با وجود رشد حدود ۱۰۰ درصدی تاکنون ۳۰ درصد قوانین ایثارگری در کشور اجرایی شده است.

رحیمی نسب در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و اجلاسیه مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران استان‌ها در سالن غدیر استانداری استان در اراک از رشد ۱۵ درصدی اجرای قوانین مربوط به ایثارگران از دو سال پیش تاکنون خبر داد.

او با اشاره به اینکه اگر مشکلات در دولت کنونی حل نشود، مشخص نیست در دولت‌های بعدی به یک حد مطلوب در حوزه ایثارگران برسیم گفت: بیش از هزار قانون در حوزه این قشر وجود دارد که ۷۰ درصد آن اجرا نمی‌شود و درصدی از قوانین هم به علت نارس و تناقض بودن قابلیت اجرا ندارد.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرای دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران کشور سفر‌های استانی را راهگشا دانست و گفت: مجموع مشاوران وزرای حاضر در نشست‌های سه روزه استان مرکزی ۳۳ نفر بودند که موفق به ملاقات و برپایی میز خدمت برای خدمت رسانی به دو هزار و ۴۳۹ نفر شدند.

رحیمی نسب گفت: تجلیل از ۷۸۳ نفر ایثارگران، خادمین شهدا و ایثارگران، بازدید از ۱۸۳ خانواده معظم شهدا و ایثارگران در راستای طرح سپاس، برگزاری ۴۵ نشست با مسئولان برای توجیه قوانین و مقررات، دریافت ۵۵۳ نامه و ۵۱ سخنرانی در دستگاه‌ها، از دیگر اقدامات این سفر است.

در این نشست مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان مرکزی هم با اشاره به اینکه بعضی از قوانین سال‌ها از عمرشان گذشته و اجرا نشدند گفت: توجه به تمام جامعه ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس امری ضروری است و جانفشانی این عزیزان هرگز فراموش نمی‌شود.

عسکرنجاد افزود: از جمله مهمترین مشکلات این بخش تبدیل وضعیت مشاغل، بی‌توجهی بعضی صنایع خصوصی شده به وضعیت ایثارگران و فرزندان شهدا، مسکن و اشتغال است که باید چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خادم ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ نفر است گفت: سند هویت استان مرکزی، تقدیم هفت هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۵ هزار جانباز و هزار آزاده سرافراز است.

ربیعی افزود: دولت نگاه جدی به رفع مشکلات به خصوص خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دارد که امید است نتایج ثمر بخش آن ادامه یابد.

برچسب ها: ایثارگری ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
ما در خواست کارت ایثارگری کردیم چند ساله هیچ خبری از آن نیست واقعا اینقدر سخته صادر کردن یه کارت