رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: سندی که شورای شهر تهران برای برنامه چهارم تحول و پیشرفت پایتخت مصوب کرد، موضوع مرکزی آن تحقق عدالت شهری است.

میثم مظفر در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و دهمین جشنواره پژوهش و آموزش شهری و روستایی با تاکید بر اینکه تحقق عدالت شهری مهمترین رویکرد برنامه چهارم تحول و پیشرفت تهران است، گفت: هفته پژوهش را خدمت تمام پژوهشگران تبریک عرض می‌کنم. طبق گزارشی که دریافت کرده‌ایم پنل های تخصصی که صبح و بعدازظهر در حاشیه این جشنواره برگزار شده که با استقبال روبه رو شده و امیدواریم در حل مسائل شهری راهگشا باشد.

وی افزود: سندی که شورای اسلامی شهر تهران برای برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران به عنوان یک سند بالادستی مصوب کرد، دال مرکزی آن تحقق عدالت شهری است و باید کارهایی که دنبال می‌کنیم بر اساس این سند بالادستی به سمت تحقق عدالت شهری پیش برویم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با رویکرد عدالت شهری پانزدهمین جشنواره برگزار می‌شود. وقتی از عدالت شهری صحبت می‌کنیم باید در سلسله مراتب سیاستگذاری این مفاهیم را تبدیل به طرح‌های اجرایی و اقدامات مشخص و ملموسی کنیم. باید شهروندان از سیاست‌های این حوزه اطلاع داشته و ما را همراهی کنند.

وی بیان کرد: شهروندان باید نسبت به این مساله یک همگرایی نظری و یک رفاهی با تحقق آن را احساس کند. عدالت شهری به مثابه توزیع عادلانه امکانات در زیست بوم تمامی امکانات است. اگر اقشار توان‌خواه را در شهر داریم و عارضه‌هایی دارند که نیازمند حمایت‌هایی هستند باید برای این هدف ایده و برنامه داشته باشیم.

مظفر یادآور شد: عدالت شهری به مثابه حفظ حقوق عومی، صیانت از مصالح عمومی در مقابل منافع خصوصی است. اگر در شهر تمایل مالکان خودرو تردد با خودروی خویش است باید دید که چه تاثیری در آلایندگی‌های شهری دارد کما اینکه بخش قابل توجهی از آلایندگی‌های شهر تهران ناشی از ذرات آلاینده تولید شده خودروهاست. منافع شهری و عمومی ایجاب نمی کند که تنها منافع خصوصی را در نظر بگیریم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: عدالت شهری به مثابه حفظ حقوق آیندگان و صیانت از نعمت‌های الهی است و اگر از جنگل‌ها و منابع آبی و محیط زیست حمایت نکنیم این منابع خدادادی و الهی تضییع می‌شوند و حق آیندگان ضایع می‌شود. معنای دیگر عدالت صیانت از حقوق آیندگان است که نسل‌های آتی را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدوار هستم رویکرد شورای شهر تهران که در جشنواره پژوهش نیز به خوبی دیده شده بتواند به مدیریت شهری کمک کند تا سهمی در تحقق عدالت شهری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار