معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان پروژه خوبی بود که می‌توانست به گردشگری کرمانشاه کمک کند.

امیری معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : طبق مطالعات انجام شده، پهنای باند پروژه حدود ۵۰۰ متر بود و بعد از ۵۰۰ متر طرح‌های متناسب با حوزه گردشگری می‌توانست اجرایی شود.

معاون گردشگری استان ادامه داد: در طول ۳۲ کیلومتر مسیر کریدور، زمین‌ها و اماکنی با ۲۱ نوع کاربری وجود داشت که بخش اعظم آن‌ها زمین‌های کشاورزی و نظامی بود. از آنجایی که پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان بود، بنابراین مراکز نظامی در طول مسیر موافقت کردند که عقب نشینی کنند.

امیری با بیان اینکه عدم تسلط و آشنایی مسئولین وقت با فرآیند‌هایی که باید برای اجرای این پروژه پشت سر می‌گذاشتیم باعث پیچیدگی در پروژه شد، عنوان کرد: زمانی که فاز یک مطالعات پروژه انجام شد، برای اینکه الزام فنی پیدا کند، باید در کارگروه‌های مختلفی همچون کارگروه زیربنایی، کمیسیون ماده ۵ و ... بررسی و به تصویب می‌رسید، اما متاسفانه مسئولین وقت بدون آنکه این پروژه چنین فرآیند‌هایی را طی کند، مستقیم آن را به شورای برنامه ریزی استان برده و در آنجا مصوب کردند، بدون اینکه الزامات فنی را برای اجرایی شدن بدست بیاورد.

معاون گردشگری استان با تاکید براینکه این پروژه در حال حاضر هیچ الزام فنی ندارد، گفت: تا زمانی که این پروژه این فرآیند را طی نکند، امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

وی در خاتمه عنوان کرد: از طرفی این پروژه نیاز به یک بروزرسانی مجدد دارد و باید از یک مشاور کمک گرفت و همه دستگاه‌های ذیربط همکاری داشته باشند تا شاید راهی به سوی اجرای دوباره آن گشوده شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.