بهسازی ۱۸۹ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با بهسازی ۱۸۹ کیلو متر راه روستایی میزان بهره مندی روستاییان از راه مناسب با چهار درصد ارتقا به به ۷۷.۱ درصد افزایش یافت.

محمد مشتری گفت: شاخص راه روستایی در کشور ۸۳.۹ درصد است که بر این اساس خراسان شمالی از متوسط کشوری ۶.۸ درصد عقب است.

وی با بیان اینکه میزان بهره مندی روستا‌های استان از راه مناسب به لحاظ طول راه‌های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد است، افزود: این رقم در کشور ۵۵.۱ درصد گزارش شده که خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه سرقت را از دغدغه‌ها برای تامین ایمنی در جاده‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه سرقت تابلو علایم، پایه‌ها و نیز سرقت تجهیزات روشنایی در جاده‌ها افزایش یافته است، سرقت‌ها علاوه بر تحمیل خسارت مالی، ایمنی تردد در جاده‌ها را تحت شعاع و زمینه ساز وقوع تصادفات است.
وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی زمستانه در جاده‌های استان نیز بیان کرد: یکی از مشکلات در اجرای این طرح، فرسودگی ناوگان راهداری است به طوری که حدود نیمی از ۲۶۸ دستگاه ناوگان در استان فرسوده است و باید بازسازی شود.

به گفته مشتری در طرح زمستانه، ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۴۴ دستگاه خودروی سبک به کارگرفته می‌شود.
طول راه‌های خراسان شمالی هزار و ۳۴۳ کیلومتر و طول راه‌های روستایی هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است
۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در خراسان شمالی وجود دارد.

برچسب ها: راهداری ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.