رفع خطر از ۲۲ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از جمله اقدامات حوزه ایمنی راه در یک سال گذشته، اصلاح و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز بود که در این راستا ۲۲ منطقه پرتصادف در جاده‌های استان خراسان رضوی را رفع خطر کردیم.

جعفر شهامت گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمانی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ایمنی راه‌ها است، لذا در راستای کاهش مناطق پرتصادف و اصلاح و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز در یک سال گذشته، طرح اصلاح و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز را اجرایی کردیم که به همین منظور ۲۲منطقه پرتصادف در جاده‌های استان خراسان رضوی را توانستیم  رفع خطر کنیم.

وی افزود: تا به امروز از ۸۲ نقطه پر تصادف، ۳۲ نقطه در سال ۱۴۰۱ و سال جاری رفع خطر شده در حالی که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در مجموع ۲۰ نقطه اقدام شده بود.

شهامت تصریح کرد: ۱۲ نقطه دیگر در حال انجام است و برای ۱۸ نقطه یز پیگیر تامین اعتبار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی  بیان کرد: در ۲۲ هزار و ۵۲۹ متر از جاده‌های استان روشنایی احداث و عملیات نگهداری از روشنایی‌های موجود در سطح استان به میزان ۸۴۵.۹۲ کیلومتر راه اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نصب حفاظ در ۲۶.۹ کیلومتر از جاده‌های استان صورت گرفت و ۶ هزار و ۱۵۵ کیلومتر از راه‌ها نیز خط‌کشی شد. هزار و ۸۷۸ متر مربع تابلو اطلاعاتی، اخطاری و تابلو‌های مربوط به راهنمایی و رانندکی تهیه و در سطح جاده‌های استان نصب شد.

شهامت عنوان کرد: ۲۱۲ دستگاه سیستم آشکارسازی دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز صورت گرفت و در ۱۵۸ کیلومتر از راه‌های استان نوار لرزاننده طولی و عرضی اجرا کردیم. ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع هاشور در دماغه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها نیز اجرایی شد.  

برچسب ها: تصادفات ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.