مدیركل حمل و نقل و پایانه های كهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس آمار و بررسی كارشناسان بیش از 70درصد تصادفات در جاده ها و محورهای مواصلاتی این استان ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توانایی رانندگان در كنترل خودرو بوده است.

 
'مسعود مصدقی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این درحالی است كه بیش از 85درصد تلفات جاده ای در شش ماهه نخست امسال بر روی خود صحنه تصادف بوده است.
وی با بیان اینكه بررسی این موضوع دو دلیل عمده در بر دارد ، افزود: یك علت اینكه دستگاه های امداد رسان درست به وظیفه خود عمل نكرده باشند كه به طور قطع اینگونه نبود و عامل دوم ناشی از شدت و حدت تصادفات بود كه بررسی پزشكی قانونی در استان نیز همین موضوع را تایید كرده است.
مصدقی میزان تردد و ترافیك را در محورهای اصلی كهگیلویه وبویراحمد بالا دانست و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری افزون بر پنج میلیون تردد انواع خودرو در جاده های اصلی این استان انجام شده است.
وی اظهار داشت: میزان تصادفات در جاده های برون شهری و روستاهای استان در شش ماهه نخست امسال افزون بر 60درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است.
مصدقی عنوان كرد: اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی یكی از دلایل عمده كاهش تخلفات و تصادفات بوده است.
وی از نصب دوربین های كنترل سرعت در برخی از محورهای مواصلاتی استان به ویژه در محور یاسوج -اصفهان خبرداد و افزود: نصب این دوربین ها و مدیریت كردن سرعت خودروها تا حدود زیادی در كاهش تصافات و تلفات جاده ای نقش داشته است.
مدیركل حمل و نقل و پایانه های كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به اهمیت و نقش بسزای این دوربین ها در كاهش تصادفات تا آینده ای نزدیك نیز چهار دوربین كنترل سرعت در جاده های برون شهری استان نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: بدون شك با رعایت بیشتر قوانین از سوی رانندگان و فراهم كردن زیرساخت ها از قبیل استاندارد سازی جاده ها ، نصب علائم و چهارخطه كردن محورهای اصلی شاهد كاهش قابل ملاحظه تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان خواهیم بود.
مصدقی به وظایف دستگاه‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره كرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیربنایی‌ترین و مهمترین نهاد فرهنگی نقش بسزایی در پایین آوردن آمار تصادفات و تلفات دارد./ع


برچسب ها: تصادفات ، جاده ، سبقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.