رییس پلیس راه قزوین از ثبت ۱۱ میلیون افزایش تردد در آزادراه های استان در سال جدید خبر داد.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش رییس پلیس راه قزوین گفت: میزان تردد در آزادراه‌های استان در سال جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ میلیون دستگاه، یعنی معادل چهار درصد افزایش نشان داده است.

افزود: میزان تردد‌های صورت گرفته در مسیر آزادراهی استان قزوین در سال جدید به بیش از ۲۵۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه رسیده که نشان می‌دهد روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در آزادراه‌های استان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای کنترل عبور و مرور در سطح آزادراه‌های استان قزوین و انضباط بخشی به ترافیک خودرو‌ها در سطح جاده‌ها، با استقرار روزانه ۴۵ تیم پلیس راه در مسیر‌های اصلی و فرعی استان اقدام به گشت زندی می‌کنند.

سرهنگ ذاکری منش میزان کاهش مجرومان در سوانح جاده‌ای را ۳۲ درصد اعلام کرد و یادآور شد: با انجام اقدامات ترافیکی و حضور شبانه روزی پلیس در سطح جاده ها، خوشبختانه میزان مجرومان در سطح آزادراه‌های استان قزوین به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس راه برای برخورد با رانندگان متخلف هرگز به دنبال مچ گیری آنان نبوده و همواره تلاش دارد تا با انجام و اجرای طرح‌های متعدد در طول مسیر‌های آزادراهی، جاده‌های اصلی و فرعی موضوع پیشگیری از تخلفات را سرلوحه کار خود قرار دهد.

این مسئول انتظامی در خصوص ارسال پیامک تخلف به رانندگان متخلف نیز یادآور شد: خودرویی که بر اثر ارتکاب تخلف جریمه می‌شود، بلافاصله پیامک آن از سوی پلیس دریافت می‌شود، اما ارسال آن به خاطر وجود برخی اختلال‌های مخابراتی و ارتباطی کمی با تاخیر صورت می‌گیرد.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه ارتباطی در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه و ۷۰۰ کیلومتر آن نیز راه اصلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.