با نهایی شدن برآورد نیروی انسانی؛

کلاس بدون معلم در سال تحصیلی آینده نخواهیم داشت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برآورد نیروی انسانی مورد نیاز سال تحصیلی آینده از هم اکنون مشخص شده تا مانند امسال دچار کمبود معلم نشویم.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: با توجه به اینکه در استان هر سال حدود ۷۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند و همچنین فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و نیاز به نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، از هم اکنون برآورد دقیق معلم مورد نیاز مدارس مشخص شده است تا سال تحصیلی آینده دغدغه کمبود معلم نداشته باشیم.

او افزود: بخشی از معلم مورد نیاز را باید از طریق آزمون‌های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان تامین کنیم و ۵۶۰ نفر دیگر هم در قالب خرید خدمات آموزشی با ما همکاری می‌کنند که با پیگیری در وزارتخانه آموزش و پرورش، دنبال تثبیت وضعیت شغلی شان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: تاکید وزیر آموزش و پرورش این است که باید وضعیت نیرو‌های خرید خدمات مشخص و تبدیل به قرارداد کار معین شوند تا هم نگرانی این نیرو‌ها برطرف شود و هم ما دغدغه کمبود معلم را در سال‌های آینده نداشته باشیم.

والدین پای کار آموزش باشند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی مدارس به ویژه در بیرجند افزود: در بررسی اینکه چرا استان یزد وضعیت آموزشی مطلوبی دارد به این نتیجه رسیدیم که والدین دانش آموزان با حمایت‌های مالی و آموزشی پای کار هستند و دغدغه پیشرفت فرزندانشان را دارند.

موسوی نژاد بیان کرد: هر چند در خراسان جنوبی والدین دانش آموزان این دغدغه را دارند، اما از آنان می‌خواهیم بیشتر در حوزه حمایت‌های مالی و آموزشی پای کار باشند و چنانچه تراکم کلاس‌های درسی را از ۴۰ دانش آموز به نصف برسانیم قطعا بهره وری آموزش بیشتر خواهد شد.

او تصریح کرد: در شرایط کنونی و با وجود کلاس‌های شلوغ معلم فرصت آشنایی با دانش آموز را به راحتی پیدا نمی‌کند و طبیعی است این تراکم جمعیت روی کمیت و کیفیت آموزش تاثیر می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.