معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در راستای ارتقای ایمنی جاده های استان، تاکنون روشنایی ۵۰ درصد نقاط حادثه خیز با اهداف تعیین شده محقق شده است.

جعفر صادقی پور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: روشنایی در نقاط تصادف خیز تاثیر بسزایی در افزایش سطح دید و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات و ضایعات دارد به همین علت در ۹ نقطه از جاده‌های شهرستان‌های تکاب، شاهین دژ، ارومیه و سلماس این طرح به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد: همچنین بازسازی ۲۲ کیلومتر سیستم روشنایی گردنه قوشچی و جاده سنتو (جاده ارومیه - مهاباد) به تمام رسیده و آماده بهره برداری است.

وی اظهار کرد: قرارداد بازسازی و ارتقای سیستم روشنایی گردنه زمزیران به طول ۱۵ کیلومتر نیز منعقد شده که در حال حاضر ۱۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: وضعیت مرز تمرچین روز به روز در حال بهتر شدن است و طرح روشنایی این مرز رسمی به طول ۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری شده است.

صادقی پور همچنین از نصب نیوجرسی به عنوان جداکننده در برخی محور‌های مواصلانی آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: ۲۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در مسیر مرز تمرچین، مرز رازی، گردنه قوشچی، مسیر ارومیه - مهاباد و برخی دیگر از شهرستان‌ها تهیه و نصب شده است.

رفع ۵۵ نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه استانی از جمله پروژه‌های شاخص حوزه ایمنی راه و حریم در سطح آذربایجان‌غربی است که اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.