مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۳۱ کیلومتر پروژه روشنایی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های بیله سوار و پارس آباد گفت: ۳۱ کیلومتر پروژه روشنایی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل در حال اجرا است که از این میزان ۱۱ کیلومتر در محور اردبیل- سرچم محدوده کجل، ۱۰ کیلومتر در محور اردبیل- خلخال محدوده پلیس راه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

او افزود: ۱۰ کیلومتر نیز از اردبیل به سمت پلیس راه مغان بوده و مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار را طی می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: طبق جداول سالنامه آماری ۱۳۹۹ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ۱۷۱ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل بیان داشت: با در نظر گرفتن طول راه‌های دارای سیستم روشنایی نسبت به طول راه‌های تحت نظارت بدون محاسبه راه‌های روستایی، استان اردبیل رتبه نهم کشوری را از نظر مجهز بودن راه‌ها به سیستم روشنایی دارد.

وثوقی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی در راه‌ها، ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و پرحادثه در اولویت کاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار گرفته است، تصریح کرد: در ۲۸ نقطه از محور‌های پرحادثه و مه‌گیر استان اردبیل سیستم روشنایی به صورت نقطه‌ای ایجاد شده است.

او از نصب بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ عدد چراغ روشنایی در جاده‌ها و ۱۴ دستگاه تونل موجود استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی طی ۶ ماه گذشته ۶۰۶ عدد چراغ چشمک‌زن خورشیدی، برقی و پلیسی در تقاطع‌ها و نقاط پرحادثه استان تعویض یا نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در مدت یاد شده یک هزار و ۲۰۰ مورد خاموشی هوایی با تلاش شبانه‌روزی اکیپ نگهداری سیستم روشنایی رفع، هزار متر طول کابل‌کشی بین پایه‌های روشنایی انجام و تعمیر شده و یک هزار و ۵۰۰ مورد فیوز، ترانس، استارتر، لامپ سدیمی تعویض و سرویس تابلو‌های تغذیه روشنایی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Cyprus
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
با سلام . ایران عضو شانگهای شد . و الزاما باید تلاش مضاعف در ایجاد کرویدور شمال و جنوب از طریق ریلی نماید . با توجه به مشکلات ایجاد خطوط ریلی در رشت - استارا و نیز مشکلات امنیتی در ارتباط با اروپا از طریق تبریز - جلفا . نجوان . ترکیه . الان بهترین مسیر مسیر ریلی میانه - اردبیل - پارس اباد - جمهوری اذربایجان می باشد . اگر راه اهن اردیبا -میانه امسال به پایان برسد به احتمال بسیار زیاد هم جمهوری اذربایجان و هم چین .و علاقه شدید خواند داشت که در احداث راه اهن اردبیل - پارس اباد مشارکت داشته باشند . این بستگی به ارداه امام جمعه اردبیل - نمایندگان و مئیران اردبیل دارد . نمایندگان گیلان . و اذربایجان شرقی بخوبی می دادند اگر راه اهن اردبیل -میانه امسال به پایان برسد . اهمییت ریلی انها کم رنگتر خواهد شد . انها تلاش می کنند که در اردبیل استانداری بر روی کار بیاید که سوابق اجرایی نداشته باشد تا چهار سال اهمیت زاه اهن اردبیل -میانه به کندی پیش رود . اگر راه اهن اردبیل - میانه امسال به پایان برسد شهر اردبیل ارتباط دهنده اسیا به اروپا خواهد بود. باید تلاش کرد که روند ریل گذاری کند نه شود . الان با توجه به اینکه 90% زیر سازی شده است باید از 200 کیلومتر 180 کیلومتر ریل گذاری می شد .الان کارشکنی ها بخوبی اشکار است . عدم تحویل ریل . عدم تحویل بودجه و غیره