کوثری گفت: کشور‌ها باید فشار بیاورند تا جلوی جنایات غزه گرفته شود و به‌دنبال این باشند که تغییر و تحول اساسی در قوانین سازمان ملل ایجاد شود.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه توسط آمریکا گفت: تعداد قابل توجهی از کشور‌ها به‌خصوص کشور‌های اسلامی از سازمان ملل خواستند تا جلوی جنایات و کشتار‌های فجیع در غزه گرفته شود، اما یک‌دفعه شاهد هستیم کشوری به اسم آمریکا قطعنامه آتش‌بس غزه را وتو می‌کند.

وی ادامه داد: این یعنی بی‌عدالتی و حاکمیت زور بر مردم دنیا؛ این همه جنایت را چه کسی می‌خواهد جواب دهد و این‌هایی که دائم حرف از حقوق بشر می‌زنند چرا سال گذشته که یک خانم در ایران فوت کرد به آن شکل برخورد می‌کنند، اما الان این همه کودکان معصوم، خانم‌ها و آقایان بی‌دفاع در غزه کشته می‌شوند، سازمان ملل با رای یک کشور جلوی این جنایات را نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: باید ساختار سازمان ملل عوض شود و باید حق اکثریت در نظر گرفته شود و نه حق وتو لذا معلوم است که این‌ها دروغ می‌گویند.

کوثری با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم کشور‌هایی که به قدرت رسیده بودند حق وتو را برای خود در نظر گرفتند، تصریح کرد: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه که دستشان در جنایات غزه در یک کاسه است دائم قطعنامه‌ها را وتو می‌کنند و اگر این‌ها با مسائل منصفانه برخورد می‌کردند باید به اکثریت توجه می‌کردند و به رای اکثریت احترام می‌گذاشتند.

وی گفت: کشور‌های دیگر باید فشار بیاورند تا جلوی جنایات غزه گرفته شود و به‌دنبال این باشند که تغییر و تحول اساسی در قوانین سازمان ملل ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
زور همیشه قانون و نظم را تعریف می کند!
تعجب نکنیدتاریخ بخوانید!
آخرین اخبار