عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امکان بهره‌گیری از زور برای اینکه رژیم صهیونیستی سر جای خود بنشیند براساس فصل هفتم منشور ملل متحد کاملا مهیاست.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حملات مجدد رژیم صهیونیستی به غزه گفت: سازمان ملل در جنگ غزه رسالت ذاتی خود که حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و الزام همه طرف‌های مخاصمه به رعایت پروتکل‌ها و قراراد‌های چهارگانه ژنو و مفاد تکمیلی آن است، ناموفق بوده است.

وی ادامه داد: اکنون جهان متوجه شده است که نه دبیرکل سازمان ملل و نه بخش‌های مختلف آن نتوانسته‌اند متناسب با نیاز‌هایی که در غزه احساس می‌شد مقررات بین‌المللی را عملیاتی کنند و همین امر یک نقطه ضعف بسیار جدی برای سازمان ملل شناخته می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: رژیم صهیونیستی مقررات بین‌المللی در همه زمینه‌ها اعم از نسل‌کشی، جنایات جنگی، استفاده از سلاح‌های ممنوعه و بسیاری از موارد دیگر را در بالاترین سطح نقض کرده است.

مقتدایی اظهار کرد: صهیونیست‌ها حتی اماکن دارای مصونیت ازجمله بیمارستان‌ها را ویران کردند. این امر نشان می‌دهد به هیچ قاعده‌ای پایبند نیستند و نه اخلاق برای آن‌ها مهم است و نه حقوق بین‌الملل و نه حقوق بشردوستانه بین‌المللی که ناظر به مخاصمات بین‌المللی است البته با نقض این موارد هیچ دستاوردی هم نداشته‌اند بلکه تنفر شدید افکار عمومی از رژیم صهیونیستی حاصل اقدامات آن‌ها بوده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جلسات و پیگیری‌های و مکاتبات متعدد حتی مکاتبات با سازمان ملل پیگیر این موضوع بوده‌اند، اما واقعیت این است که با نقض آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی بار دیگر خسارت جهانی در تحقق نیافتن رویکرد‌های حقوق بشری و حقوق بین‌الملل قابل مشاهده است و این امری است که عملا ظرفیت سیاسی را به پایان برده است و از اینجا به بعد امکان بهره‌گیری از زور برای اینکه رژیم صهیونیستی سر جای خود بنشیند براساس فصل هفتم منشور ملل متحد کاملا مهیاست، اما این تصمیم جدی را سازمان ملل باید بگیرد؛ سازمانی که تحت نفوذ آمریکا به ضعف گراییده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
این حرفها را کنار بگذارید در سازمان ملل دیکتاتوری وجود دارد اگر سازمان ملل قدرت دارد وهمه چیز مهیاست جای بازی باکلمات آمریکا وانگلیس وفرانسه وآلمان ونفوذ صهیونیسم را در آن سازمان ملل ازحق وتو کنار زده به کشورهایی که لیاقتشان است بدهید ودست این کشورهای نزول خوار را از منابع مالی آن سازمان کوتاه کرده و مزدوران اینها که خائن به کشورهایشان میباشند بر اساس مرتبه مزدوری به ملتهایشان اعلام و تحت پیگرد قرار دهید حداقل بعد از چنین عملی میتوان بگویید همه چیز مهیا است
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۲:۱۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بابمب اتم کسی حریف میشه احیاناکره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
سازمان ملل کجا بود
بهتره بگیم سازمان زورگویان و ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خخخخخخخ
باز شما اومدی حرف زدی دم انتخابات
کدوم زور،کدوم کشور ها ،
کدوم کشور حاضره به خاطر حماس با کشورهای اروپایی و امریکا وارد جنگ بشه . اسرائیل که فقط اسرائیل نیست از سوی غربی ها حمایت کامل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خشکسالی هم پایان شما رو با زور رقم میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
آقای مقتدایی فلسطین رو ول کن ، همشهری هات تو اصفهان از بی‌کفایتی و بی لیاقتی مسئولانش دارن برای آلودگی و صنعت و دزدیدن آب زاینده رودشون یکی یکی میمیرن ، اگه خبر ندارین پاشو بیا یه سر به اصفهان بزن ببین سرطان و ام اس و بیماری کلیه بیداد می‌کند ، خدا از سر تقصیراتتان نگذرد که فقط پست و مقام براتون مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
تکلیف مردم ایران با شما چطور مشخص میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
چرا فقط حرف میزنید خوب استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خودتون خسته و شرمنده نشدید اینقدر تهدید تو خالی کردید
این جبهه تون کی قراره گسترده بشه
رژیم صهیونیستی هم میدونه که از کسی بخاری بلند نمیشه و با خیال راحت دو ماهه آدم میکشه
ما که از خجالت آب شدیم
حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق هم همش شده نمایش و موشک پرانی محدود
فقط یه دولت مرد تو عالم هست اونم انصار الله
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۷:۵۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
او راس میگی؟
امکان بمباران اتمی ایران هم محیاست
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
استاد جمع کن برو غزه برا جنگیدن، دل خوش کردی به منشور فلان و بهمان که چه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
نکشیمون بهره گیری از زور فقط برای مردم خودمون کاربرد داره مهندس
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۳۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
از سازمان ملل امیدی نیست خب شما چرا موشهایتان را شلیک نمیکنید؟ از زیر پتو برای اسراییل خط ونشان میکشید وملت را الکی در محاصره اقتصادی نگه داشته اید امروز روز جنگ است بزنید تا اسراییل ومحاصره اقتصادی با هم تمام بشود اگر راستگو هستید!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار