رئیس پلیس فتای کرمان گفت: چهارمین پویش کودکان سایبری با هدف آگاهی بخشی به کودکان و خانواده‌های آنان ۱۸ لغایت ۲۴ آذر‌ماه برگزار می‌شود.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: با عنایت به اینکه کودکان به لحاظ رده سنی جزو آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در فضای مجازی هستند، نیاز جدی به آموزش و آگاهی بخشی به آن ها به خوبی احساس می‌شود.

وی افزود: آگاه سازی کودکان و خانواده‌های آنان در خصوص قابلیت‌ها و تهدیدات فضای مجازی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس فتا است که تاکنون سه پویش کودکان سایبری در سال‌های گذشته برگزار شده است و امسال نیز چهارمین پویش کودکان سایبری از ۱۸ لغایت ۲۴ آذر‌ماه، به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه این پویش دارای محور‌ها و شعار‌هایی از جمله"کودکان سایبری، حریم خصوصی" است، تصریح کرد: در همین زمینه پلیس فتا در نظر دارد با همکاری سایر سازمان‌ها، ادارات و متولیان امر در حوزه کودکان، از کلیه ظرفیت‌های موجود برای ارتقای دانش سایبری و ارائه آموزش و اطلاع رسانی به کودکان و خانواده‌ها استفاده کند.

این مسئول انتظامی عنوان داشت: از جمله اقدامات و برنامه‌های این پویش می‌توان به طراحی و انتشار محتوای کاربردی در قالب عکس نوشته، نصب تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه، تهیه آموزش‌های صوتی و تصویری و برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد.

رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به اینکه دسترسی وسیع و ساده کودکان به فضای سـایبری مسائل و خطرات خاص خود را برای کودکان دارد از خانواده‌ها خواست، نسبت به شناخت تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و تجهیزات هوشمند اطلاعات لازم را کسب کنند و همواره ضمن توجه به حالات و روحیات فرزندان خود بر عملکرد آن‌ها در فضای مجازی نظارت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار