مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار برای آبرسانی به مناطق دچار خشکسالی استان از سوی خیران در قالب طرح نذر آب در ۲ سال اخیر جذب شد.

سیدمحمد مهدی سجادی گفت: طرح نذر آب در ۲ سال گذشته با سه رویکرد تأمین آب آشامیدنی، خدمات سلامت‌محور و خدمات معیشت محور توسط سازمان داوطلبان با حضور تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، زنجان، لرستان، اصفهان، کیش، یزد، سمنان، همدان، کردستان، خوزستان، قم، البرز، مرکزی و کرمانشاه به عنوان معین در ۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان شامل خاش، نیمروز، هامون، سراوان، راسک، سیب و سوران، دلگان، چابهار، دشتیاری، کنارک، ایرانشهر، زهک، مهرستان و هیرمند اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه سلامت‌محور و خدمات درمانی رایگان ۱۴ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به بیماران نیازمند استان کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه معیشت محورطرح نذر آب نیز ۱۴ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار هزینه شده که از اهم اقدامات انجام شده کمک به افراد نیازمند بوده است.

به گزارش ایرنا «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهر‌های درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنان است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس تا کنون در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر ۲۰ سال و وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه و مونسون (باد‌هایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آن‌ها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با باد‌ها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار