فرماندار زابل گفت: عملکرد صحیح نانوایان در فروش نان به میزان سهمیه پخت با دستگاه کارت‌خوان باعث افزایش سهمیه آن واحد خبازی خواهد شد، علاوه‌برآن کیفیت نان و نظر بازرسان نیز در میزان سهمیه نقش دارد.

ملاشاهی گفت: همه مشاغل به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اما برخی از شغل‌ها هستند که خدمت ویژه‌تری ارائه می‌کنند که یکی از این شغل‌ها نانوایی است.
 
 ملاشاهی با بیان اینکه در مسیر تهیه و توزیع نان به‌عنوان کالای اساسی و ضروری هیچ‌گونه کوتاهی قابل‌قبول نیست، تصریح کرد: نظارت و بازرسی بیشتر بر عملکرد نانوایی‌ها و ارتقای کیفیت نان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش خبازان در خصوص پخت نان، خمیرگیری و نحوه استفاده از دستگاه پخت نان در حال برگزاری و اقدام است.

 وی همچنین با تأکید بر جدیت بازرسین اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان به موضوع استمرار نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها تأکید کرد: خبازی‌های سطح شهر باید در موعد مقرر شروع به کار کنند و کوتاهی از هیچ خبازی پذیرفتنی نیست.

 ملاشاهی مسئله آرد و نان را موضوعی بسیار راهبُردی برای کشور دانست و گفت: مسئولان نیز باید برای رفاه و ارتقای معیشت این قشر زحمت‌کش تلاش کنند.
 
 وی ادامه داد: اهتمام ویژه بر انجام اقدامات لازم برای رعایت تشریفات بهداشتی توسط نانوایی‌ها و همچنین نظارت شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اتحادیه صنفی و جهاد کشاورزی و اداره غله در این موضوع بسیار ضروری و حیاتی است و باید نانوایی‌هایی که همه موارد را رعایت می‌کنند، تشویق شده و با نانوایی‌های مختلف نیز برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
 
 ملاشاهی ساماندهی، تأمین و توزیع آرد باکیفیت و نظارت بر کیفیت و پخت نان باید از اولویت‌های مهم کارگروه ساماندهی آرد و نان و کارگروه نظارت این شهرستان در جهت رضایتمندی شهروندان عنوان کرد و افزود: تکریم ارباب‌رجوع، ساعت کاری، کیفیت نان و رعایت موارد بهداشتی در نانوایی‌ها در اولویت‌دار خبازان باید باشد.

 
 نانوایی‌های متخلف نقره‌داغ می‌شوند

 
 ملاشاهی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات متعدد و منظم شورای آرد و نان و نظارت دقیق بتوانیم یکی از خواسته‌های بحق مردم که همان بهبود کیفیت نان است را با کمک یکدیگر بالا ببریم.
 
 فرماندار زابل تأکید کرد: به‌منظور اصلاح عملکرد یک تعداد از نانوایی‌ها طرح ضربتی ساماندهی یک‌ماهه در این شهرستان اجرا می‌شود و به‌منظور جلب رضایت شهروندان، ساماندهی این خبازی‌ها طی یک بازه زمانی یک‌ماهه توسط بازرسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به آنان فرصت داده می‌شود عملکرد خود را اصلاح کنند.
 
 وی ادامه داد: بر اساس اظهارات شهروندان، بازرسی‌ها و رصد‌های به‌عمل‌آمده تعدادی از خبازی‌ها ضمن عدم رعایت ساعات پخت و عرضه نان بی‌کیفیت به مردم اقدام به فروش غیرقانونی آرد می‌نمایند که قطع سهمیه چندین ماهه آرد، تشکیل پرونده تعزیراتی و عدم تمدید کارت سلامت بخشی از جرائمی است که برای خبازی‌های متخلف پیش‌بینی‌شده است.

 وی تصریح کرد: طی بازدید‌های به‌عمل‌آمده در این بازدید پنج واحد خبازی متخلف به دلیل عدم پخت و عرضه نان بی‌کیفیت و عدم رعایت مسائل و موازین بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار