معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: اندوخته‌های تجربی کارکنان در زمینه شغلی نباید در صندوقچه ذهن افراد، بایگانی و دفن شوند.

 عباسعلی ارجمندی در کمیته اجرایی مدیریت دانش استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید بستری فراهم شود تا اثرات این انتقال و اشتراک‌گذاری دانش تجربی را در میدان تصمیم‌گیری مدیران بویژه در مواقع بحرانی نظاره‌گر باشیم.

 وی افزود:  با بیان اینکه تربیت و پرورش نیروی انسانی اهل دانش و تفکر و جانشین پروری، جزء وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی است؛ اظهار کرد: کلیدواژه «مدیریت دانش» باید به معنای واقعی کلمه عملیاتی شود؛ و صرفاً در حد تکلیف و صورتجلسه اداری نباشد.

وی با اشاره به کاربرد راهکارهای مدیریت دانش در مدیریت بحران، از اجرای طرح تجربه‌نگاری و شناسایی منابع دانشی در بحران خشکسالی، با مشارکت سازمان مدیریت بحران کشور، کمیته‌های اجرایی مدیریت دانش و دفاتر مدیریت بحران استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، یزد و کرمان خبرداد.

معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس کمیته اجرایی مدیریت دانش با تشکر از متولیان مدیریت دانش وزارت کشور، که با پرداختن به این کلیدواژه و فرهنگ‌سازی، بستر بهره‌گیری بهینه از سرمایه‌ دانش را در استانداری‌ها فراهم کردند؛ افزود: باید در راستای حفظ و نگهداشت تجربیات کاری با ارزش کارکنان به عنوان دارایی‌های سازمان و انتقال و اشتراک‌گذاری آن، توجه شود.

وی با بیان اینکه، همان طورکه از منظر دینی؛ زکات علم، نشر آن است؛ زکات تجربه نیز نشر و انتقال آن است، در ادامه بر ضرورت ارج‌گذاری به دانش فاخر و اثرگذار کارکنان در سیستم اداری، الگوبرداری از دانش و تجربیات دیگران و آموزش بویژه به نیروهای تازه استخدام، تاکید کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی،بودجه و تحول اداری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به جابجایی کارکنان بین واحدهای درون سازمانی، بین دستگاهی، بازنشستگی و سایر موارد به عنوان یکی از چالش‌های اساسی نظام اداری کشور، هدف از اجرای مدیریت دانش، ثبت و ضبط تجارب ضمنی و صریح، اندوخته‌های علمی و دانشی کارکنان در زمینه شغلی و انتقال آن به دیگر کارکنان است.

حاجی محمد رضایی، تشکیل شبکه تسهیل‌گران و دانش‌کاران مدیریت دانش، برگزاری نشست کاربرد راهکارهای مدیریت دانش در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری پودمان آموزشی مدیریت دانش با هدف تربیت مربی و مدرس و پیش‌بینی فضاهای تعاملی دانشی در استانداری را، بخشی از فعالیت‌های فرهنگ‌سازی در این حوزه برشمرد.

فرآیند اجرای مدیریت دانش از سال گذشته، در وزارت کشو، با تدوین سند چهارچوب حاکمیتی مدیریت دانش از سوی مرکز مطالعات راهبردی و اموزش وزارت کشور آغاز شد؛ که در گام نخست، فرهنگ سازی و آموزش در این حوزه مدیریت در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.