کاشت رایگان حلزون در بیماران خاص

خدمات کاشت حلزون در بیماران زیر پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت علاج، در مراکز درمانی دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می‌کند و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی، ویزیت و ... را رایگان دریافت می‌کند.


محمدحسین صفاری افزود: در گام دوم کاشت حلزون، بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و در بررسی رأی کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده یا به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق بیماران خاص و سخت علاج دریافت می‌کند که این خدمت فقط در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است.


او  افزود: در گام سوم، مرحله پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله نشانِ پس از کاشت حلزون را دریافت نموده و همه خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتار درمانی، معاینه ها، ویزیت و... را رایگان دریافت می‌کند.


مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در گام چهارم، پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون، در صورتی که این اندام مصنوعی بیمار نیاز به تعویض داشته باشد، طی فرآیندی، آن را دریافت می‌کند که صندوق تا سقف ۱۵ میلیون تومان از هزینه آن را تقبل می‌کند.


صفاری افزود: هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این اندام مصنوعی نیز از محل صندوق بیماران خاص و سخت علاج قابل پرداخت بوده که بابت آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارایه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار