معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران خاص در اصفهان مشکل دارویی ندارند و دارو طبق سهمیه بیماران در اختیارشان قرار داده می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران غلامحسین صادقیان در مورد مشکل دارو بیماران خاص مانند بیماران هموفیلی، ام اس، تالاسمسی و پیوندی اظهار داشت: دارو به صورت سرانه و ماهیانه وارد استان می‌شود و با توجه به تعداد بیماران دارو را دریافت می‌کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه در مورد کمبود داروهای بیماران خاص عنوان کرد: با توجه به کمبود دارو و مشکلات دارویی خوشبختانه تا کنون در استان مشکل دارویی نداشته‌ایم.

وی با توجه به افزایش قیمت داروها خاطرنشان کرد: تفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای سبب گرانی داروها شده، زیرا قبلاً دارو با ارز مرجع وارد می‌شد، اما اکنون با ارز مبادله‌ای وارد می‌شود و با توجه به دستورالعمل بیمه‌ها و پوشش بیمه‌ای داروهای تولید داخل مابه‌تفاوت زیادی با داروها خارجی دارند و قیمت برای مصرف کننده بسیار افزایش یافته است.

این مسئول در پایان در مورد داروهای تولید داخلی اذعان داشت: بسیاری از بیماران تاکید بر مصرف داروهای خارجی دارند و این در صورتی است که داروهای تولید داخل قابل رقابت با داروهای خارجی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.