بازار شرکت خودروساز برقی تسلا در چین، به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، با افت فروش ۱۷.۸ درصدی، بیشترین کاهش را از سال گذشته تجربه کرده است.

بر اساس داده‌های انجمن خودرو‌های سواری چین، فروش خودرو‌های برقی تسلا در ماه نوامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۸۳ هزار خودرو رسیده است.

این بزرگترین کاهش فروش برای این شرکت از دسامبر سال ۲۰۲۲ بود. سال گذشته این خودروساز آمریکایی میزان تولید و قیمت محصولاتش را کاهش داد تا با کاهش تقاضا در بازار چین مقابله کند و در نهایت فروش تسلا در چین ۲۱ درصد کاهش پیدا کرد.

 البته خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y تسلا همچنان در چین مورد استقبال هستند و رشد ۱۴.۳ درصدی فروش از ماه اکتبر ثبت شده است.

شرکت BYD رقیب چینی تسلا با خودرو‌های برقی و مدل‌های هیبریدی خود شاهد رشد تحویل خودرو‌های سواری بود و بیشتر از ۳۰۱ هزار خودرو تنها در ماه نوامبر تحویل داده رشد اندکی نسبت به ماه قبل از آن و همینطور افزایش ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های انجمن خودرو‌های سواری چین نشان می‌دهد که جنگ قیمتی که تسلا در بازار چین به راه انداخت، باعث افزایش سهم فروش این شرکت از خودرو‌های برقی نشده و از سهم ۸.۷ درصدی در ماه اکتبر به سهم ۵.۷۸ درصدی در ماه سپتامبر کاهش یافته است. 

تسلا چندین بار تغییر قیمت را در چین انجام داده است، اما رشد تقاضای خودرو‌های برقی همچنان رو به کاهش است چرا که مصرف‌کنندگان با وجود افزایش تولید خودرو‌های برقی کامل، همچنان به دنبال خودرو‌های هیبریدی مقرون به صرفه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار