معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از غربالگری دیابت و فشارخون ۱۱۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در کرمان خبر داد.

دکتر وحید رضا برهانی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۶۱ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۱۲۱۱ نفر مشکوک به دیابت در جمعیت بالای ۱۸ سال دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد ۴۵۱ بیمار قطعی فشار خون جدید و ۲۲۷ نفر بیمار قطعی دیابت جدید شناسایی شده‌اند.

وی افزود:شهرستان‌های بافت و بردسیر با ۲۴ درصد در زمینه غربالگری فشار خون و دیابت پیشرو هستند.

وی با اشاره به اینکه اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه، ادامه دارد، گفت: این پویش در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بیش از ۳۵۰ ایستگاه ثابت و ۴۷ ایستگاه موقت در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه جمعیت هدف این پویش را ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال عنوان کرد و اظهار کرد: انتظار داریم حداقل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا مورد بررسی قرار گیرند.

وی با تاکید بر این موضوع که این پویش تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در سراسر استان کرمان در این پویش شرکت کنند؛ و از وضعیت سلامت خود از نظر دیابت و فشارخون اطلاع پیدا کنند.

وی تصریح کرد: شناسایی و تشخیص زودرس این دو بیماری می‌تواند از ابتلا به سایر بیماری‌ها، پیشگیری و از تحمیل عوارض زیاد به بیماران احتمالی آینده، جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار