دبیر انجمن کشتیرانی ایران گفت: برای تبدیل شدن ایران به شاهراه ترانزیتی باید به صاحبان کالا در راستای کاهش زمان و هزینه‌ها اطمینان خاطر دهیم.

مسعود پل‌مه دبیر انجمن کشتیرانی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت ترانزیت و تکمیل کریدور شمال جنوب کشور گفت: برخی از همکاران دولتی و خصوصی اعتقاد دارند که ایران شاهراه ترانزیتی و چهار راه اصلی ترانزیت در منطقه است، اما من اعتقاد دارم که هنوز ایران به این نقطه نرسیده است.

به گفته وی  انتظار داریم سازمان‌های تحت نظارت وزارت راه وشهرسازی که مسئولیت مُدهای مختلف حمل‌ونقل را بر عهده دارند همکاری همه‌جانبه‌ای برای برگزاری این همایش داشته باشند  یکی از نتایج همایش سال ۱۴۰۱  در چابهار، رقابتی شدن و تخفیف‌های بسیار خوب تعرفه‌های بندری بود.   ضمن این‌که سازمان بنادر و دریانوردی برای تسهیل حضور بخش خصوصی تا ۷۵ درصد در تعرفه‌های بندری تخفیف ارائه می‌کند.

وی گفت: به همین دلیل مسیر‌های جدیدی از مبدا و مقصد چابهار برقرار شده است، خوشبختانه بیش از سهمی که در سال گذشته در حوزه بندر و دریا ابتیاع شده بود فعالیت‌ها انجام می‌شود.

او گفت: بخشی از تخفیف‌ها در گذشته برقرار بوده که برای اعمال آن باید افراد متقاضی می‌شدند. پس از نشست چابهار و احصا مشکلات، سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های مختلف تجدیدنظر کرد و برای چابهار به‌عنوان الگوی پیشرو تخفیفات بیشتری را در نظر گرفتند. ما  با توجه  توانمندی رقابت و ترانزیتی نیازمند آن هستیم که  سازمان‌ها نگاه متولی خود را در این بخش بگذارند و یک نگاه ملی در افق کریدور داشته باشند.

او می‌گوید: برای تکمیل کریدور شمال - جنوب  باید ظرفیت‌های لازم فراهم شود تا بتوانیم بسیاری توفیقات اقتصادی و اجتماعی کسب می‌کند.

پل‌مه بیان کرد: باید تسهیل‌گری برای فعالیت سازنده اقتصادی فراهم کنیم تا بتوانیم از یک مبدا داخلی به مقصد خارجی کالا‌ها را ترانزیت کنیم و فضا را  برای  صاحبان کالا در راستای کاهش هزینه و کاهش زمان فراهم کنیم.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، حمل کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار