رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کاربری خاک مجموعه کشاورزی را رنج می‌دهد و با تبدیل زمین زراعی به مسکونی مخالف هستیم.

مجید نبی پور در همایش روز جهانی خاک در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تغییر کاربری خاک مجموعه کشاورزی را رنج می‌دهد و با تبدیل زمین زراعی به مسکونی مخالف هستیم، نمی‌توان به بهانه داشتن مسکن ویلایی منابع ارزشمندی، چون خاک را از بین برد.

او با اشاره به  اینکه داشتن خانه ویلایی با ابعاد بالا خواسته منطقی نیست و مسئولان باید این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار دهند، افزود: یک غفلت ممکن است عدم تطابقی در طبیعت ایجاد کند که قابلیت جبران نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌گوید:  حدود ۱۸ میلیون هکتار خاک زراعی در کشور وجود دارد که با این آمار به هر ایرانی ۵۰۰ متر مکعب خاک تعلق می‌گیرد که متعلق به آینده است.

آقای  نبی پور با اشاره به ظرفیت‌های مهم کشاورزی استان گفت:  خوزستان در تولید گندم رتبه نخست را در کشور دارد و محصولاتی مانند نیشکر نیز فقط در این استان کشت می‌شود.

او افزود:  این استان از نظر تولید سبزی و صیفی، گل و باغبانی، مزارع زراعی مکانیزه شده و فرهنگ کشاورزی وضعیت مطلوبی دارد که که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌گیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.