مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از تولید سه میلیون نهال در سه نهالستان استان در قالب طرح یک میلیارد درخت در دولت سیزدهم خبر داد.

محمد جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور به نام مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه در استان سمنان با پویش کویر سبز با بیان اینکه امروز با مشارکت مردم و همیاران و نیروگاه شهید باکری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با پویش کویر سبز در استان آغاز خواهد شد، گفت: دولت بر روی همکاری سازمان‌های مردم نهاد، صنایع، گروه‌های مردمی و فعالان محیط زیست و… در اجرای این طرح حساب ویژه‌ای باز کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان همچنین درباره کیفیت اجرای طرح نهال کاری در استان توضیح داد: فضای ۳۰ هکتاری با نام شهدای استان و شهدای مظلوم غزه و در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه کاشت ۱۰ میلیون نهال در این طرح برای استان سمنان در قالب طرح یک میلیارد نهال نظر گرفته شده است، تاکید کرد: سه نهالستان در استان سمنان وظیفه تولید نهال‌های مورد نیاز این طرح را بر عهده داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سه میلیون نهال تاکنون در استان سمنان تولید شده است، افزود: غرس این نهال‌ها سرانه فضای سبز استان سمنان را به طرز چشم گیری افزایش می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان همچنین با بیان اینکه توسعه سرانه فضای سبز یکی از محور‌های اجرای طرح یک میلیارد درخت در استان است، تاکید کرد: جلوگیری از گرد و غبار و تثبیت کربن از دیگر محور‌های این طرح محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.