آغاز طرح آزمایشی جلوگیری از خشکیدگی خوشه‌های خرما

فرماندار فهرج گفت: طرح جلوگیری از خشکیدگی خوشه‌های خرما با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از تیرماه سالجاری آغاز شده است.

حسین سعیدنیا فرماندار شهرستان فهرج در همایش دهیاران بخش مرکزی در روستای دهنو بهزادی گفت: طرح جلوگیری از خشکیدگی خوشه‌های خرما با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از تیرماه سالجاری توسط دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شده است.

او افزود: تاکنون برای جلوگیری از خشکیدگی خوشه‌های خرما در این طرح آزمایشی به نتایج خوبی رسیدند.

فرماندار فهرج به کشاورزان توصیه کرد؛ برای جلوگیری از خشکیدگی خوشه‌های خرما ابتدا که محصول خرما قرمز می‌شود به بستن خوشه‌های خرما اقدام کرده و هرس نخیلات را به فصل زمستان موکول کنند.


فرماندار فهرج در ادامه گفت: سطح نخیلات این شهرستان۷ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

او می‌گوید: سوسک حنایی سرخرطومی خطری جدی برای نخیلات است که تاکنون خوشبختانه در شهرستان فهرج مشاهده نشده است.

او به کشاورزان توصیه کرد از جابجایی و آوردن هرگونه پاجوش درختان از شهرستان‌های مجاور و حتی نخلستان‌های دیگر خودداری کنند.

سعیدنیا گفت: با انتقال دهندگان درختان پاجوش از شهرستان‌های همجوار و یا در جاده‌ها به شدت برخورد و درختان امحاء خواهند شد.

فرماندار فهرج با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت: ۱۰ کیلومتر روشنایی معابر با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان در شهرستان داشتیم. 

او با بیان اینکه اقدامات عمرانی زیادی در بخش مرکزی شهرستان فهرج صورت گرفته گفت: ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار کل شهرستان بوده که نصف بودجه شهرستان در بخش مرکزی هزینه شده است.

به گفته سعیدنیا از ۹ زمین چمن ورزشی ۷ زمین چمن ورزشی در بخش مرکزی احداث شده است.

سعیدنیا در ادامه گفت: در ۳۰ روز آینده آسفالت وسط روستای برج معاذ نیز انجام می‌شود.

او گفت: در روستا‌های شهرستان فهرج تاکنون ۱۳/۵ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است.

به زودی خط تولید خودروی برقی در مجموعه ارگ جدید بم افتتاح می‌شود

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در دیداری که به همراه مسئولین ارگ جدید با وزیر صمت داشتیم، وزیر صمت بر تولید ماشین‌های برقی در مجموعه ارگ جدید بم تاکید کرد.

او افزود: به زودی خط تولید خودروی برقی در این مجموعه ارگ جدید آغاز می‌شود.

 حجت الاسلام غضنفرآبادی تصریح کرد: دولت مردمی رئیسی با شتاب و طوفانی برای خدمت به مردم کار و تلاش می‌کند و مشکلات خودش را به آمریکا و اروپا گره نمی‌زند.

او  با اشاره به عضویت ایران در شانگ‌های گفت: پذیرش زیاد کارگر در ارگ جدید بخاطر رابطه‌ای است که دولت رئیسی با دولت چین انجام داده است. در حقیقت دولت چین به جمهوری اسلامی اعتماد کرده و جمهوری اسلامی هم به دولت چین اعتماد کرده و ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرده است.

 حجت الاسلام غضنفرآبادی در ادامه به دهیاران و شورا‌ها توصیه کرد، فرصت را برای خدمت به مردم غنیمت بشمارند و مسائل عمرانی و فرهنگی را در روستا‌ها دنبال کنند.

او افزود: دهیاران در بعضی از مسائل فرهنگی همکاری نمی‌کنند و در آینده شاخص و صلاحیت دهیاری‌ها و شورا‌ها باید همکاری در زمینه موضوعات فرهنگی و همکاری با نیروی انتظامی باشد.

 گفتنی است بخش مرکزی، شهرستان فهرج دارای ۴۶ روستا و ۴۴ دهیار است.

برچسب ها: خرما ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.