هشتمین جلسه شورای مسکن استان کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد. 

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه گفت: دولت باید مطالبات مردم را پیگیری کند بخش عمده از مسائل مربوط به مسکن ملی و مهر در استان برطرف شده است اما کوتاهی هیئت مدیره‌ها باعث گرفتاری مردم می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی فرآورده‌های نفتی استان تامین سوخت پیمانکاران را انجام دهد اگر مشکل حل نشود موضوع را از طریق دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پیگیری می‌شود.

محمدرضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه ۱۲۹ هزار ۲۸۴ نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند گفت: ۵۴ هزار نفر تایید شده‌ها هستند ، ۴ هزار و ۱۸۲ واحد سقف آن‌ها زده شده  و ۵ هزار و ۹۳۹ هکتار الحاقات پیگیری شده است.

حافظی بیان کرد: ۷۲۲ هکتار اراضی در دست اقدام و تامین زمین را متوقف نکردیم و زمین برای تایید شده‌های نهایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۶۴۵ هکتار زمین در حال آماده سازی هستند.

حافظی با اعلام اینکه مجموعه ۱۰۸ هکتار‌ی کرمان در حال آماده سازی است و ساخت ساز‌های کرمان به زودی شروع می‌شود افزود: به زودی تحولی در ساخت ساز‌ها به وجود می‌آید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام سرعت خوبی گرفته است و فاز یک و دو فعال شده است و انتخاب پیمانکار برای فاز‌های بعدی هم انتخاب شود، زیرساخت‌های شهرک‌ها در حال انجام است.

حافظی با اعلام اینکه ۲ هزار ۱۰۶ واحد در دهه فجر امسال آماده بهره برداری است گفت: شامل هزار و ۳۳۰ واحد مربوط به سیرجان و یک ۲۴۰ واحدی و یک ۸۸ واحدی در کرمان است.

وی افزود: در کارگروه تنظیم املاک و مستغلات ۶۴۲ واحد بررسی شده است ۲۳ واحد پلمپ شده است ۳۶۱ واحد املاک غیر مجاز پلمپ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: ۵۰۵ هکتار اراضی دولتی را به محدوده راه و شهرسازی برای جهش مسکن استان اضافه شده است و ۱۷ هزار پرونده برای طرح فرزند آوری تشکیل شده است.

امیری مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان که بصورت مجازی در جلسه حضور داشت، گفت: ۱۵۰۰ واحدی مسکن ملی کهنوج ۵۰۰ واحد آن آماده بهره برداری هستند و ۵۰۰ واحدی دیگه آن پیشرفت بالای داشتند و ۵۰۰ واجد آن در شرایط آماده سازی اسکلت است.

وی بیان کرد: در کهنوج یک سایت دیگر است که خود مالک است و زمبن را از دولت خریده است که تسهیلات بانکی آن قرار شد تمدید شود که ۳۰۰ واحد است.

امیری گفت: در شهرستان عنبراباد زمین‌های ۲۰۰ متری درحال آماده شدن برای واگذاری زمین‌های برای ویلا سازی است که برنامه ریزی ۲ هزار قطعه است.

وی افزود: ۲۷۰ قطعه برای ویلاسازی برای درب بهشت در حال آماده سازی است.

امیری بیان کرد: ۲۱۶ هکتار سایت زمین در کنار سد خاکی در اول شهردجیرفت برای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۱۶ هزار و ۴۴ نفر در شهرستان جیرفت نهضت ملی مسکن ثبت نام کردندو ما مشکل انبوه ساز داربم هرچند مردم جنوب علاقه‌ای به آپارتمان نشینی ندارند.

برچسب ها: مسکن ، ویلاسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار