مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات کتابخانه‌ای با خدف ترویج کتاب و کتابخوانی و همچنین افزایش سرانه مطالعه بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

حجت الاسلام مهدی پودینه اظهار کرد: از ابتدای امسال  تجهیزات کتابخانه‌ای شامل قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه به هر کانون یک قفسه، یک میز و چهارتا صندلی اهدا شده است، افزود: تجهیزات به کانون‌های درخواست کننده از شهرهای زاهدان، خاش، ادیمی و نیمروز اهدا شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در استان وجود دارد، گفت: از آمار کتابخانه مخزن دار، ۸۷ شهری و ۲۸ روستایی و از آمار کتابخانه باز ۱۲۸ شهری و ۳۷۱ روستایی هستند.

وی به فعالیت کتابخانه‌های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.

حجت الاسلام پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس‌پذیری، داشتن کتاب‌های مفید، عمومی بودن، همجواری با مسجد، مردمی بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی‌های کتابخانه‌های مسجد نسبت به سایر کتابخانه‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار