مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: کتابخانه عمومی استاد امیر توکل کامبوزیا، گنجینه غنی، فاخر و ارزشمند فرهنگی در شهرستان زاهدان است که باید به اندازه اهمیت آن مورد توجه قرار گیرد.

 خلیل احمد سلامی که به همراه مدیران و کارکنان دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به کتابخانه عمومی دکتر کامبوزیا رفته بود، با گرامیداشت هفته‌های کتاب و کتابخوانی و بسیج اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در جوامع میزان مطالعه آن ملل است و کشور‌هایی که از لحاظ توسعه یافتگی و فرهنگی در سطح بالایی هستند، آمار مطالعه و کتابخوانی بسیار بالایی دارند.

وی افزود: یکی از راه‌های افزایش مطالعه، عضویت در کتابخانه‌ها و زیاد رفت و آمد کردن به آنجاست، چون در محیط کتابخانه افراد اشتیاق به مطالعه پیدا می‌کنند و با کتاب‌های زیادی آشنا می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از کتابخانه عمومی «استاد امیر توکل کامبوزیا» بعنوان گنجینه فاخر و ارزشمند فرهنگ و ادب شهرستان زاهدان یاد کرد و ادامه داد: این مجموعه غنی باید بیش از گذشته به افراد مختلف بخصوص قشر نوجوان و جوان معرفی شود.

فرزند استاد کامبوزیا نیز گفت: بیش از ۲۵ هزار جلد از جمله کتب نفیس و کمیاب در بخش‌های مرجع، پژوهشی، استان‌شناسی در این مجموعه در زبان‌های فارسی، فرانسه، آلمانی و انگلیسی موجود است.

مهدی کامبوزیا اظهار کرد: استاد امیر توکل کامبوزیا یکی از پیشگامان مبارزه با صهیونیسم در ایران شناخته می‌شود، بطوریکه عوامل رژیم پهلوی و ایادی سرویس جاسوسی اسراییل به دلیل فعالیت‌ها و مبارزات ضدصهیونیستی و ضداستبدادی اش، وی را به شهادت رساندند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار