مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : بیمه سلامت مدافع حق بیمه شدگان است و از تحمیل هزینه‌های اضافی به آن‌ها جلوگیری می‌کند.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با تبریک هفته بسیج، در نشست کارشناسان ناظر در بیمارستان استان کرمانشاه، گفت : ناظران بیمه سلامت در کرمانشاه حواس‌شان به همه چیز هست.

وی ادامه داد: بیشترین هزینه‌های درمانی بیمه شدگان از طریق بررسی اسناد در مراکز بستری و یا سرپایی و بیمارستان‌ها توسط کارشناسان ناظر انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بخش عمده فعالیت اداره‌کل و در نتیجه رضایتمندی بیماران در نحوه عملکرد کارشناسان ناظر است و باید عوامل نارضایتی مردم شناسایی و بر طرف شود.

وی با اشاره به دهک بندی آحاد جامعه، گفت: برای تحت پوشش قرارگرفتن دهک‌های مختلف و پرداخت هزینه‌های درمانی، به‌خصوص دهک‌های ۱ و ۲ و ۳ در بیمارستان‌های دولتی، امتیازات خوبی در نظر گرفته شده و نیابد مردم در خصوص بیمه شدن و پرداخت هزینه‌های درمانی با مشکل مواجه شوند و پرداخت از جیب بیماران باید به حداقل برسد و اطلاع‌رسانی در خصوص بخشنامه‌ها ودستورالعمل‌های سازمانی به‌خصوصا در بخش پذیریش بیمارستان‌ها انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تجویز و مصرف منطقی دارو را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: کارشناسان ناظر باید در خصوص این موارد دقت و بررسی لازم را داشته باشند و از مصرف خودسرانه دارو جلوگیری کنند. باید در هنگام ترخیص بیمار حتما نسخه به صورت الکترونیکی تجویز شود و لزوم گزارش‌دهی انجام تخلفات احتمالی را جهت اقدامات آتی مورد تأکید قرارداد.

وی افزود: بیمه سلامت مدافع حق بیمه شدگان است از تحمیل هزینه‌های اضافی به آن‌ها جلوگیری می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.