مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به بررسی ۱۸ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان طی هفت ماه نخست امسال، گفت : پس از نزاع، تصادفات بالاترین آمار پرونده‌های معاینه در پزشکی قانونی کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

سلیم‌خانی مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت : در هفت ماهه نخست امسال ۲۹ هزار و ۳۴۰ معاینه در پزشکی قانونی انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر مرد و ۹۵۳۶ نفر زن بوده اند.

وی افزود: ۱۵۷۱ مورد از این معاینات، روانپزشکی بوده که از این تعداد ۹۵۸ نفر مرد و ۶۱۳ نفر زن بوده‌اند.

خانی گفت: معاینات روانپزشکی شامل بررسی گواهینامه، استعلاجی کارکنان، حکم رشد، تحمل کیفر و بررسی سلامت است که شامل آیتم‌های فرزندخواندگی، اهدای جنین، اهدای عضو، از کار افتادگی، استخدام و پرونده شخصیت می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: در معاینات پزشکی حضانت، اختلالت روانی زوجین، تعیین مسئولیت کیفری و توانایی اداره امور مالی بررسی می‌شود.

خانی با بیان اینکه بیش‌ترین آمار معاینات در حوزه نزاع و به تعداد ۹۷۴۶ مورد بوده است، تصریح کرد: از این تعداد معاینه، ۶۷۲۱ مورد مربوط به مردان و ۳۰۲۵ مورد مربوط به بانوان بوده است.

وی یادآور شد: بعد از نزاع، تصادفات با فراوانی ۷۰۱۲ مورد بالاترین میزان پرونده‌ها را به خود اختصاص داده که شامل ۴۷۹۴ نفر مرد و ۲۲۱۸ زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با بیان اینکه هشت مورد مصدومیت ناشی از گازگرفتگی توسط سگ در هفت ماه گذشته بررسی شده است، افزود: در هفت ماه گذشته ۴۶۵ پرونده در کمیسیون‌ها بررسی شده است. ۱۸ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی، ۲۷ پرونده دلیل فوت، ۱۰۸ پرونده روانپزشکی و ۳۰۸ پرونده معاینات بررسی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.