سفیر فنلاند:

آماده همکاری برای نجات دریاچه ارومیه هستیم

سفیر فنلاند در ایران گفت: آماده همکاری با دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هستیم.

سفیر فنلاند در ایران امروز پنجشنبه  در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، گفت: آماده همکاری با دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در قالب سازمان‌های بین المللی هستیم.

کاری کاهیلوئوتو با اشاره به بیش از ۹۰ سال سابقه روابط کشور‌های فنلاند و ایران، افزود: کشور فنلاند در زمینه حفاظت از محیط زیست پیشگام بوده و در حوزه صنایع و مدیریت منابع آب فعالیت پیشرفته‌ای در سطح جهان دارد.

وی همچنین با تاکید بر گسترش روابط تجاری با ایران و آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: کشور فنلاند آماده گسترش همکاری‌های بلندمدت خود با ایران در حوزه‌های اقتصادی، آب، انرژی و مدیریت پسماند می‌باشد.

نماینده دولت فنلاند در ایران به بازدید امروز خود از دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: کشور فنلاند آماده همکاری با ایران و آذربایجان غربی در زمینه احیای دریاچه ارومیه و مدیریت منابع آبی در بلندمدت می‌باشد.

کاهیلوئوتو همچنین با اعلام اینکه فنلاند در حوزه تکنولوژی‌های نوین در دنیا پیشرو بوده، اضافه کرد: آماده هستیم صنایع و اطلاعات کشور فنلاند در حوزه تکنولوژی آب را در اختیار ایران قرار دهیم.

سفیر فنلاند در ایران در پایان این دیدار با اشاره به نگاه بلندمدت فنلاند برای همکاری با ایران، اظهار داشت: با گسترش تعاملات دو کشور، می‌توان برای همکاری در ترانزیت کالا به صورت زمینی و ریلی، برنامه ریزی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.