معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: دانش‌بنیان‌ها در کنار صنعت و تولید قرار نگرفته‌اند، در حالی که برای موفقیت باید دانش‌ها را کنار هم گذاشت.

امیر حسن‌زاده امروز در رزمایش جهادگران عرصه صنعت گفت: با وجود واحد‌های دانشگاهی متعدد در کشور و استان، اما هنوز تولید و کشاورزی ما علمی نشده است و دانش‌بنیان‌ها در کنار صنعت و تولید قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: این کار را باید از استان آغاز کنیم و در جلسات تبصره ۱۸، دانش‌بنیان‌ها را به صورت ویژه دیده‌ایم، واحد‌های تولیدی ما برای موفقیت باید به دنبال طرح توسعه بروند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: برای افزایش ثروت باید دانش‌ها را کنار هم گذاشت و واحد موفق باید با دانش پیش رود.

حسن‌زاده گفت: کار دولت، راهبری مسائل و رفع موانع است؛ اما تولید کننده باید مسیر خود را پیدا کند و مهمترین مسئله در این مسیر توجه به زنجیره ارزش است.

وی تصریح کرد: تولید کننده‌ای که زنجیره ارزش را متوجه نشود، شکست می‌خورد؛ ضمن اینکه در تولید باید به مهارت توجه داشت.

معاون اقتصادی استاندار کرمان ابراز داشت: فرهنگ مهارت باید گسترش یابد، فرهنگ "هر بسیجی یک مهارت" از استان کرمان آغاز شود.

حسن‌زاده گفت: بسیج مهندسین همراه تیم اقتصادی استان در شناسایی و رفع موانع واحد‌های تولیدی آنهاست.

وی تصریح کرد: هر بسیجی یک مهارت و هر پایگاه یک مرکز رشد باید گسترش یابد، به دنبال ایجاد کارخانه نوآوری در استان هستیم تا ایده‌ها به تجاری‌سازی برسند.

در این جلسه تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار