فرمانده کل انتظامی کشور شهدای محیط زیست را شهدای حریم نفس لقب داد و گفت: این افراد جزو شهدای گمنام هستند که از عرصه‌های زیست محیطی حفاظت می‌کنند.

 سردار احمدرضا رادان در حاشیه نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور که به میزبانی استان خوزستان در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد،   گفت: حقیقت امر این است که بعد از دفاع مقدس، دفاع از حریم، حرم، سلامت و وطن مطرح شده است.

او  افزود: در این میان افرادی که از جان و مال خود گذشتند و با فداکاری خود برای دفاع از محیط زیست به شهادت رسیدند و جزو شهدای گمنام و بعضا گمنام به شمار می‌روند، شهدای محیط زیست هستند.

 فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: محیط بانان در عرصه‌های زیست محیطی مختلف، بدون منت خدمت می‌کنند و توجه خاصی به حفظ محیط زیست و حیات وحش دارند و شهدای حریم نفس به آن‌ها لقب می‌دهم.

 سردار رادان می‌گوید: حفظ محیط زیست و زیستگاه‌های کشور نه تنها ارزش ملی یک کشور است، بلکه یکی از عوامل امید به آینده برای مردم یک کشور محسوب می‌شود.

او  گفت: باتوجه به اینکه محیط بانان نقش اساسی در امنیت و حفاظت اراضی و منابع ملی دارند و باید نقش این افراد گمنام، تلاشگر و کم بهره در کشئور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.