نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.

داود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست با اصحاب رسانه گفت: سازمان حفاظت محیط زیست یکی از ارگانی است که راه شهادت، ایثار و از جان گذشتگی در راه میهن، خاک در آن فراهم است.

او  افزود:  روزانه از سوی شکارچیان و افراد متخلف نسبت به طبیعت و گونه‌های جانوری و گیاهی کشور تجاوز و تعرض می‌شود و محیط بانان و تمامی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست آماده دفاع از محیط زیست و طبیعت کشور هستند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست دارای ۱۲۲ شهید که  از این شهدای گرانقدر   شهادت ۳۹ شهید احراز و ۱۰ شهید دیگر در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و پرونده احراز شهادت ۸۳ دیگر در حال بررسی است.

آقای  میرشکار با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نیز دارای ۳۸۸ جانباز است، گفت: جانبازی ۴۸ نفر از جانبازان گرانقدر تایید و بررسی جانبازی ۳۴۰ نفر دیگر نیز در حال انجام است.

او می‌گوید:  این مراسم روز پنج شنبه دوم آذر ماه  با حضور  سلاجقه،  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور،   قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سردار رادان، فرمانده کل  انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز  برگزار می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در روز چهارشنبه اول آذر ماه نیز شب شعر با موضوع حفاظت از محیط زیست با حضور شاعران استان خوزستان در هتل نادری اهواز برگزار می‌شود.

آقای میرشکار گفت: حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اردوی راهیان نور و مناطق علمیاتی خرمشهر و شلمچه از دیگر برنامه‌های این کنگره هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.