مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: شهدای سبز پوش محیط زیست الگوی‌های عینی برای پاسداشت از میراث ارزشمند طبیعت کشور هستند.

حسن قاسم پور در آستانه برگزاری کنگره شهدای محیط‌زیست کشور که آذرماه در استان خوزستان برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری کنگره شهدای محیط زیست نقطه عطفی برای ابراز و شناساندن بیشتر مظلومیت مدافعان وحافظان سبزپوش کشور در قالب شغل محیط بانی است.

او بیان کرد: ایثار محیط‌بانان شهید و جانباز، یادآور مسئولیت مهم، سنگین و خطیر مجموعه محیط زیست در حفظ و حراست از بیت المال و انفال خدادادی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه آرامش، آسایش، عزت و قدرتمندی ایران اسلامی در جهان امروز، مدیون گلگون کفنان راست قامت تاریخ است، اظهار کرد: برگزاری باشکوه نخستین کنگره شهدای محیط زیست فرصتی مغتنم برای معرفی سلحشوری‌ها و جانفشانی‌های سرو قامتان سبز پوش در حفاظت و حراست از میراث ارزشمند طبیعت این مرز و بوم بوده و قطعا پایان نیافته است، بلکه آغازی برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ شهادت و شناختن بیشتر این مسیر نورانی است.

قاسم پور در ادامه تکریم و تعظیم در مقابل مقام شامخ شهدا و جان نثاران محیط بان و خانواده‌های این عزیزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از جمله دیگر اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

او اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این کنگره بخشی از زحمات، از جان گذشتگی و ایثار این عزیزان برای جامعه بازگو و در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های آنان گام‌های بیشتری برداشته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.