صندوق کودکان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک در خصوص کشتار کودکان غزه هشدار داد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که جنگ غزه در مدت زمان کوتاهی جان بسیاری از مردم به خصوص کودکان را با سطح بالایی از وحشیگری که در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده، گرفته است.

در بیانیه‌ای که یونیسف به مناسبت روز جهانی کودک منتشر کرده، آمده است: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شده در ۱۵ نوامبر که خواستار آتش بس و گشایش کریدور‌های بشردوستانه شده است، «گامی مثبت» است. این خواسته بخشی از جامعه بین المللی است که به جنگ علیه کودکان پایان داده شود.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط سازمان غیردولتی Save the Children انجام شده است، ۴۶۸ میلیون کودک در مناطقی زندگی می‌کنند که درگیری مسلحانه وجود دارد. تعداد کودکان کشته شده یا معلول در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۸۶۳۰ نفر رسید، اما پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، این تعداد در سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش یابد.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف پیشتر گفته بود که حدود یک میلیون کودک در نوار غزه وجود دارد که در جریان جنگ تعداد زیادی از آن‌ها مفقود شده اند یا زیر آوار ساختمان‌های فروریخته گیر افتاده اند.

جنگ غزه که ۴۵ روز است ادامه دارد، بیش از ۱۳۰۰۰ کشته از جمله بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن بر جای گذاشته است. آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز گزارش داد که از ۷ اکتبر گذشته حدود ۱.۷ میلیون نفر در سراسر نوار غزه آواره شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار