قطر از اختصاص عواید حاصل از برگزاری فوتبال جام ملت‌های آسیا در این کشور به مردم فلسطین خبر داد.

هجدهمین دوره فوتبال جام ملت‌های آسیا درحالی قرار است ۱۲ ژانویه تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ در قطر با حضور ۲۴ کشور برگزار شود که مسائل سیاسی و جنگ غزه این رویداد ورزشی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از آنجا که قطر یک کشور اسلامی است تعجبی ندارد که این مسابقات محفلی برای حمایت از مردم فلسطین باشد. 

به گزارش الجزیره، برگزار کننده مسابقات جام ملت‌های آسیا اعلام کرد عواید حاصل از برگزاری این دوره از مسابقات در قطر به مردم فلسطین اختصاص خواهد یافت. 

مقامات دوحه تاکید دارند براساس برنامه ریزی‌های انجام شده عواید این مسابقات به منظور کمک به جنگ زدگان غزه هزینه خواهد شد.

حامد بن خلیفه آل ثانی، رئیس کمیته مسابقات درباره این موضوع اعلام کرد: ما اطمینان خواهیم یافت عواید این ابتکار عمل به دست کسانی خواهد رسید که بیشترین آسیب را از جنگ دیده‌اند و فوتبال بار دیگر نقش خود را به عنوان یک ساز و کار حمایتی از مردم در سخت‌ترین شرایط به نحو احسنت ایفا خواهد کرد. 

قطر یکی از حامیان فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی بوده است. با این حال، دوحه به دلیل میزبانی از دفتر سیاسی جنبش حماس و روابط خوب با آمریکا نقش محوری در میانجیگری میان طرف‌های منازعه با هدف استقرار آتش بس و تبادل اسرا انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار