مقامات آگاه اعلام کردند مشاور ارشد بایدن با هدف جلوگیری از باز شدن جبهه‌های جدید نبرد، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

آمریکا یکی از حامیان جدی رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی محسوب می‌شود. از همین روی، تعجبی ندارد که مقامات واشنگتن از همان آغاز تشدید منازعه میان تل‌آویو و فلسطینیان، کوشیده‌اند کمک‌های گسترده نظامی به این رژیم ارائه کنند. یکی از اقدامات آمریکا در این زمینه، جلوگیری از گسترش منازعه به جبهه‌های دیگر است. 

بر این اساس، پایگاه خبری آکسیوس امروز (دوشنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد آموس هوشستین، مشاور ارشد بایدن در امور سرمایه گذاری و انرژی در حال حاضر در تل‌آویو به سر می‌برد. هدف از این سفر جلوگیری از وقوع جنگ میان اسرائیل و لبنان است. 

۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، در این باره افزودند: نگرانی‌ها در کاخ سفید پیرامون اینکه حملاتی از داخل قلمرو لبنان علیه اسرائیل انجام شده و همین موضوع می‌تواند باعث شعله ور شدن بیشتر جنگ به سایر جبهه‌ها شود، وجود دارد. حتی این امکان وجود دارد که تل‌آویو با تحریک کردن حزب الله به دنبال کشیدن پای آمریکا به این جنگ باشد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده هوشستین قرار است با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله یواف گالانت، وزیر جنگ این رژیم دیدار و گفتگو کند. 

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در هفتم اکتبر، درگیری‌های مرزی حزب الله لبنان باعث شده است که نزدیک به یک سوم نظامیان و ادوات جنگی این رژیم در جبهه شمال درگیر باشند. با این حال، مقامات آمریکایی از آن بیم دارند که با باز شدن جبهه‌های جدید نبرد و ناتوانی رژیم اسرائیل در مقابله با آن، در نهایت پای واشنگتن نیز به این منازعه باز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار