در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ميادين پايتخت و تاثير آنها در ترافيک/ تقاطع ها یکی از گلوگاه های ترافیکی هستند

رئیس پلیس راهور تهران گفت:در برخی از معابر به دنبال آن هستیم که اگر حذف میدان امکان پذیر نباشد با نصب چراغ زمان دار ورود به میدان را کنترل کنیم.

سرهنگ موسوي پور رييس پليس راهور تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: گفت: نقش میادین  در شهر بیشتر کارکرد اجتماعی دارد تا جنبه ترافیکی چرا که میادین مشکلاتی از قبیل ایمنی دارند و در بحث عبور مرور هم مشکلاتی را ایجاد می کنند .

وی افزود : در میادین مختلف برای روان سازی ترافیک می توان از راهکارهای متعددی استفاده کرد . نمونه های مختلفی مانند میدان صنعت در منطقه 2 تهران که به صورت ویژه مطالعاتی انجام شده و قرار است تغییرات جدی در این میدان صورت پذیرد. 

سرهنگ موسوی پور بیان داشت : بحث ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی ، محل تردد عابرین پیاده در این میدان نیز از دیگر اقداماتی است که در محدوده این میدان انجام خواهد شد.

رییس  پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد : سکوی این میدان احتمالا تبدیل به تقاطع خواهد شد و ترافیک این محدوده قرار است توسط چراغ عبور داده شود .

وی گفت: رفع تردد ناایمن عابرین پیاده و مسافرینی که در اطراف این میدان حضور دارند نیز جزء اقداماتی است که در دست پیگیری می باشد .

سرهنگ موسوی پور  افزود : برخی از گره های ترافیکی که در سطح معابر ایجاد می شود عامل انسانی دارند عابرینی که در حریم میادین و تقاطع ها ترددهای ناایمن دارند و این موضوع خود باعث توقفات دوبله می شود و جریان ترافیک مختل و گره های ترافیکی ایجاد می شود .

وی ادامه داد : میادین نقش توزیع کننده جریان های ترافیکی را دارند که وارد دیگر راه ها می شوند و دقیقا نقش توزیع کننده بار ترافیکی را ایفا می کنند ولی اگر تعداد خودروها افزایش پیدا کند میدان دیگر جوابگوی حجم ورودی خودروها نخواهد بود و نقاط تداخلی که در میدان بوجود می آید می تواند باعث گره ترافیکی شده و بار ترافیکی به صورت صف کیلومتری دربیاید .

سرهنگ موسوي پور  بیان داشت : برای اینکه این مشکل حل شود باید برخی مواقع یک راستگرد و یا یگ چپگرد آزاد شونده ایجاد شود تا این مشکل را کاهش داد . رانندگانی که قصد گردش دارند الزاما لازم نیست دور میدان بیایند و می توانند با اجرای این طرح به راست گردش نمایند. البته طبق قوانین رانندگانی که قصد ورود به میدان را دارند باید داخل میدان شوند و تردد نمایند مگر اینکه با نصب تابلو و علایم این موضوع به آنها اعلام گردد که می توانند از راستگرد و یا یگ چپگرد آزاد شونده استفاده نمایند .

وی گفت : کسانی که به میدان وارد می شوند طبق این قانون به آنها اجازه حرکت می دهیم که بتوانند گردش خود را داشته باشند و یا اینکه قبل از میدان دوربرگردان ایجاد می شود که رانندگانی که می خواهند دور بزنند الزامی برای آمدن به دور میدان را نداشته باشند .

وی گفت : در برخی از معابر به دنبال آن هستیم که اگر حذف میدان برای ما امکان پذیر نباشد با نصب چراغ زمان دار ورود به میدان را کنترل نماییم . این موضوع مانند تقاطع هایی است که در آنها چراغ راهنمایی ورانندگی استفاده شده است و نقش خود را به خوبی ایفا می کند و در این محل ها نیز با چراغ اجازه عبور خواهیم داد .

سرهنگ موسوي پور افزود: حجم ترافیکی که از یک بزرگراه وارد یک میدان می شود باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود و این محدوده جوابگوی این حجم از بار ورودی را ندارد و باید به لحاظ مهندسی یک تغییراتی در شکل  آن اتفاق بیافتد . 

سرهنگ موسوي پور  افزود : برخی موارد برای رفع ترافیک در میادین شهر تهران می بایست شکل هندسی آنها برطرف گردد و در برخی مواقع کاربری هایی که در اطراف میدان هستند مشکل ایجاد می کنند و باید ساماندهی صنوف اطراف میدان را در دستور کار قرار دهیم که تمامی این اقدامات و بررسی آنها صورت گرفته است .

سرهنگ موسوي پور  گفت: بررسی و مطالعات رفع معضل ترافیک در میدان صنعت در دست بررسی است و وارد فاز اجرایی شده است .

وی افزود : همچنین میدان شهید تیموری حذف و این میدان به چهارراه تبدیل شد و الان میدان شهید تیموری به صورت چهارراه درآمده است . سکوی این میدان جمع شد و اصلاحات هندسی انجام و به یک تقاطع با چراغ زماندار تبدیل شده و به رانندگان برای تردد در جهات مختلف ترافیکی اجازه تردد می دهد .

رييس پليس راهور تهران بیان داشت : رفع گره ترافیکی را در میدان معلم در محدوده شهر ری و میدان خراسان در منطقه 12 ، میدان قیام ، فاز اجرایی زیرگذر در میدان سبلان را در برنامه کاری خود داریم .

سرهنگ موسوي پور  يادآور شد : همچنین مطالعات رفع ترافیک در میدان ونک را در دستور کار داریم و بحث میدان در این محدوده هم ساماندهی خواهد شد .

وی گفت : همچنین در ادامه اجرای روان سازی ترافیک در میادین شکل هندسی در میدان ده ونک به گونه ای طراحی شد که باعث گردید نظم ترافیکی در این محدوده نیز برقرار گردد .

سرهنگ موسوي پور  افزود : در میادینی که اصلاحات هندسی انجام شده شاهد روان سازی ترافیک و ایمنی تردد رانندگان بوده ایم و اگر به این نتیجه نمی رسیدیم که نمی تواند نتایج خوبی داشته باشد نسبت به اصلاحات هندسی اقدامی انجام نمی شد .

وی ادامه داد : یکی از گلوگاههای ترافیکی در شهر تهران تقاطع ها می تواند باشد اگر شکل هندسی تقاطع مشکل داشته و اگر حجم خودروهای ورودی به تقاطع زیاد باشد خود به نقطه گلوگاهی تبدیل می شود و مشکل روی می دهد .

سرهنگ موسوي پور  بیان داشت : الزاما حذف میادین در شهر تهران در دستور کار نمی باشد و باید در خصوص این موضوع مطالعات ویژه ای صورت بگیرد.

برچسب ها: تصادف ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
از پلیس راهور برای زحماتی که می کشند متشکریم ، اما برخی از اقداماتشان نیاز به اصلاح رویه دارد مانند شماره تماس در تقاطع ها برای اعلام خرابی چراغهای راهنمایی که شهروندان باید انجام دهند !
در حالیکه اگر پلیس راهور نظارت لازم را بعمل بیاورد ، نیاز به تماس شهروندان برای اعلام خرابی چراغها نیست !!
یا مثلا ایستگاه اتوبوس در محل تقاطع وجود دارد که نسبت به تغییر محل آن علیرغم تذکرات لازم ، اقدامی صورت نمی پذیرد !
(ایستگاه اتوبوس خیابان مردم پشت مجلس )
آخرین اخبار